تعداد آزمایشگاههای تخصصی ICT دو برابر می شود

مهدی خدایی در حاشیه بازدید از سازمان خبری موبنا با اشاره به ارتباط مستقیم مرکز تحقیقات مخابرات ایران با دانشگاههای کشور برای پروژه های بنیادی و حمایت از این مراکز اظهار داشت: این مرکز از راه اندازی آزمایشگاههای تخصصی حوزه فناوری اطلاعات وارتباطات حمایت می کند.وی گفت: هم اکنون ۱۰ دانشگاه کشور مجهز به آزمایشگاه …

مهدی خدایی در حاشیه بازدید از سازمان خبری موبنا با اشاره به ارتباط مستقیم مرکز تحقیقات مخابرات ایران با دانشگاههای کشور برای پروژه های بنیادی و حمایت از این مراکز اظهار داشت: این مرکز از راه اندازی آزمایشگاههای تخصصی حوزه فناوری اطلاعات وارتباطات حمایت می کند.
وی گفت: هم اکنون ۱۰ دانشگاه کشور مجهز به آزمایشگاه تخصصی تجهیزات ICT شده است که تا پایان سال این تعداد به ۲۰ دانشگاه افزایش می یابد.
خدایی با بیان اینکه مرکز تحقیقات مخابرات ایران حمایت مالی از ایجاد آزمایشگاههای تخصصی را در دستور کار دارد ، افزود: ایجاد این آزمایشگاهها نیاز به تجهیزات “های تک” دارد و نیز متخصصان باید در این باره آموزش های لازم ببینند.
به گفته وی ، راه اندازی و تجهیز این نوع آزمایشگاه ها در دانشگاهها نیازمند حمایت مالی است که مرکز تحقیقات مخابرات ایران از بودجه پژوهشی خود حمایت بلاعوض به این آزمایشگاهها می کند.
مدیر روابط عمومی مرکز تحقیقات مخابرات ایران خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز ۱۰ آزمایشگاه ICT هزینه شد.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا