زمینه ارائه ۱۲۲۷ خدمت الکترونیکی در کشور مهیاست

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی اکبر جلالی بعد از ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران در جمع خبرنگاران در ساری افزود: این در حالی است که فقط در شهرهای توسعه یافته کشورهای جهان هزار و ۱۵۴ خدمت الکترونیکی به شهروندان ارائه می شود. وی خاطرنشان کرد: اغلب …

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی اکبر جلالی بعد از ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران در جمع خبرنگاران در ساری افزود: این در حالی است که فقط در شهرهای توسعه یافته کشورهای جهان هزار و ۱۵۴ خدمت الکترونیکی به شهروندان ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: اغلب خدمات الکترونیکی به مردم ایران در زمینه بانکی و خدمات بوده که هنوز این حرکت برای بسیاری از آحاد ملت ملموس نشده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اینکه یکی از مشخصه های توسعه آی تی در کشور ارائه خدمت بر خط به آحاد مردم است، تصریح کرد: برای تقویت تجارت الکترونیک ایران، بازارهای الکترونیک کشور پیشقدم شده اند.

جلالی با بیان اینکه هنوز دولت الکترونیکی به معنی صحیح و واقعی خود برای آحاد جامعه ملموس نشده است، گفت: بسیاری از آحاد جامعه هنوز ابزار و شناختی از توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ندارند.

مجری احداث نخستین روستای اینترنتی کشور با اعلام اینکه هم اکنون هشت هزار و ۵۰۰ روستای کشور به صورت الکترونیکی فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: با ارائه خدمات دولت الکترونیک در روستاهای فوق از مهاجرت ۶۰ میلیون نفر سفر روستایی به شهرها در سال گذشته جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه مازندران همواره پیشگام توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور بوده است در عین حال خواستار تدوین طرحی توسط استانداری مازندران برای ارائه و اجرای طرح های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه ای شد.

طراح و مجری سند راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران در ادامه از تدوین نسخه جدید این سند و آغاز عملیات اجرای سند فوق از هفته آینده در استان خبر داد: ویرایش جدید سند راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران بر خلاف سند قبلی وارد فازهای عملیاتی آی تی و آی سی تی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا