تجدید مزایده و استفاده از توان داخلی بهترین راه برای اپراتور سوم است

” علی مطهری ” روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،افزود: تغییر پروانه اپراتور سوم و برگزاری یک مزایده جدید با حضور شرکت های داخلی در شرایط موجود ، بهترین راه حل برای فعالیت اپراتور سوم در کشور است .وی در مورد اظهارات برخی افراد در خصوص فقدان توانایی فنی لازم در داخل …

” علی مطهری ” روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،افزود: تغییر پروانه اپراتور سوم و برگزاری یک مزایده جدید با حضور شرکت های داخلی در شرایط موجود ، بهترین راه حل برای فعالیت اپراتور سوم در کشور است .
وی در مورد اظهارات برخی افراد در خصوص فقدان توانایی فنی لازم در داخل برای اجرای پروژه اپراتور سوم تلفن همراه گفت: اپراتور به معنی تولید کننده نیست ،اپراتور مدیریت پروژه را بعهده می گیرد ، بنابر این می تواند برای تامین نیازهای فنی از امکانات فنی خارجی استفاده کند.
نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای پروژه اپراتور سوم کار چندان پیچیده ای نیست و شرکت های داخلی می توانند در این زمینه فعالیت کنند، در عین حال این شرایط فرصتی برای پرورش شرکت های ایرانی و اپراتورهای داخلی است .
گفتنی است، طرح اپراتور سوم تلفن همراه ایران به دلیل بروز مشکلاتی در مزایده آن هنوز آغاز نشده است. کنسرسیوم تامین اتصالات ۲۳ دی ماه سال ۱۳۸۷ با ارایه بهترین پیشنهاد برنده اپراتور سوم تلفن همراه شد، اما به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود از سوی سازمان تنظیم مقررات کنار گذاشته شد.
بعد از کنار گذاشته شدن کنسرسیوم “تامین اتصالات” ، مقام های ایران در اردیبهشت ماه سال جاری مذاکره با اپراتور “زین کویت ” را آغاز کردند که این مذاکرات نیز منجر به توافق نشد.
پروژه اپراتور سوم تلفن همراه هم اکنون بلا تکلیف است و آخرین تصمیم در این مورد عودت دوباره پروژه از سوی وزارت ارتباطات به هیات دولت اعلام شده است .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا