مناطق ۳۳گانه آموزش و پرورش گیلان به اینترنت متصل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، رامین گیلان‌پور عصر چهارشنبه در سومین همایش تولید محتوای الکترونیکی در دهکده ساحلی انزلی اظهار داشت: ۸۸ مدرسه در سطح استان تا سال ۸۷ به شبکه ملی مدرسه‌ها متصل بودند که این رقم در سال جاری به ۴۵۰ مدرسه افزایش می‌یابد.وی ادامه داد: ۱۷ منطقه آموزش و پرورش گیلان …

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، رامین گیلان‌پور عصر چهارشنبه در سومین همایش تولید محتوای الکترونیکی در دهکده ساحلی انزلی اظهار داشت: ۸۸ مدرسه در سطح استان تا سال ۸۷ به شبکه ملی مدرسه‌ها متصل بودند که این رقم در سال جاری به ۴۵۰ مدرسه افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: ۱۷ منطقه آموزش و پرورش گیلان نیز که اداره‌های آنها به شبکه ملی اینترنت اتصال دارند به این رقم افزوده می‌شود.
گیلان‌پور با بیان اینکه ۸۰ درصد مدرسه‌های متوسطه فنی و حرفه‌ای گیلان به آزمایشگاه رایانه‌ای مجهز هستند، اظهار داشت: ۸۰ مدرسه در کل استان تابستان امسال به وب سایت مجهز می‌شوند که این رقم تا ۵ هزار مدرسه قابل اجرا است.
مدیر گروه فناوری آموزش و پرورش گیلان در باره ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: نقش آفرینی فناوری در زمینه‌های طراحی و کنترل فرآیندهای یادگیری در حال افزایش است.
وی دوران فناوری اطلاعات و ارتباطات را به عصر دانایی محوری معرفی و تصریح کرد: اگر بخواهیم تحول را در آموزش و پرورش ایجاد کنیم، به عنوان اساسی‌ترین محور با کاهش هزینه‌های آموزشی، امکان آموزش فارغ از هر زمان و مکان، امکان فراگیری در هر سن، تحقق عدالت آموزشی، دسترسی سریع و آسان به منابع آموزشی جدید و … دچار تحولی عظیم می‌شود.
گیلان‌پور آموزش و توجه معلمان به شیوه بنیادی و اصولی را نخستین قدم بیان کرد و افزود: پیگیری مستمر مسئولان برای تضمین بقای طرح، محتوای درس و شیوه‌های اجرا و ارزش‌یابی در راستای هماهنگی با آموزه‌های رایانه‌ای از اقدام‌های دیگر طرح فناوری است.
وی شناسایی و استفاده از توانمندی موجود در استان برای تولید نرم‌افزارهای آموزشی، توسعه و تعمیق فرهنگ تولید و استفاده هوشمند از فناوری اطلاعات در فرآیند یاددهی ـ یادگیری را از اهداف این همایش برشمرد و خاطرنشان کرد: ترفیق و تشویق معلمان، دانش‌آموزان، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی قابلیت‌های معلمان، تلفیق شیوه سنتی آموزش با روش‌های نوین از جمله اهداف دیگر این همایش است.
معاون آموزش و نوآوری آموزش و پرورش گیلان نیز در این همایش حرکت به طرف فناوری اطلاعات را یک نیاز اساسی خواند و افزود: این فناوری باید از آموزش ابتدایی آغاز شود تا نتایج پایدارتری داشته باشد.
سیدشمس شفیعی به کاهش چشمگیر هزینه‌ها در بحث ورود و به کارگیری تکنولوژی و فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش اشاره و تاکید کرد: با توجه به آمارها، هر سه روز یک مدرسه در گیلان ساخته می‌شود و سال گذشته نیز ۱۷۳ مدرسه در استان ساخته شده که با توجه به هزینه‌های بالای این ساخت و سازها، می‌توان آن را برای استفاده از فناوری اطلاعات IT که نیاز جدی آموزش است، به کار گرفت.
وی به تعامل درون سازمانی آموزش و پرورش برای هر چه سریع‌تر و بهتر فناوری در سطح استان اشاره کرد و گفت: همکاری همه جانبه خیران مدرسه‌ساز، شورای IT استان و پارک علم و فناوری می‌تواند آموزش را سریع‌تر از گذشته به طرف پیشرفت سوق دهد.
در این همایش به ۲۵ نفر از برگزیدگان کشور که ۱۱۴ اثر ارائه دادند و ۳۷ نفر که در قالب ۲۱ اثر در استان برگزیده شدند، جوایزی اهدا شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا