برگزاری دومین مجمع مخابرات و اعلام دلیل عدم ارایه آمار قطعی پیامک در تیرماه

صابر فیضی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در رابطه با زمان و مکان برگزاری مجمع سالانه شرکت مخابرات اظهار داشت:دومین مجمع سالیانه مخابرات بعد از حضور در بورس در ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه جاری ( مورخ۳۱ تیرماه ) درمحل سالن همایش های رازی تشکیل می شود.سال گذشته مجمع سالیانه شرکت مخابرات …

صابر فیضی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در رابطه با زمان و مکان برگزاری مجمع سالانه شرکت مخابرات اظهار داشت:
دومین مجمع سالیانه مخابرات بعد از حضور در بورس در ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه جاری ( مورخ۳۱ تیرماه ) درمحل سالن همایش های رازی تشکیل می شود.
سال گذشته مجمع سالیانه شرکت مخابرات در حالی بعد از ورود به بورس ( ۱۹ مرداد ماه سال ۸۷ ) در ۲۸ آبان برگزار شده بود که وی گفت: با توجه لزوم برگزاری مجامع سالیانه ۳۱ شرکت زیر مجموعه و ارایه گزارش های حسابرسی هر از شرکت های استانی و همچنین گزارش تلفیقی گروه، کمتر کسی به برگزاری مجمع سالیانه مخابرات در موعد مقرر ( حداکثر ۳۱ تیرماه ) امید داشت اما با همکاری مدیران ۳۱ شرکت زیر مجموعه و همچنین سازمان حسابرسی،‌ دومین مجمع مخابرات در مهلت قانونی برگزار می شود.
به گفته فیضی دستور جلسه مجمع در پیش رو مخابرات ، مواردی چون استماع گزارش هیات مدیره در زمینه عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۸۷ ، استماع گزارش حسابرسی و بازرس قانونی، بررسی و تصویب صورتهای مالی مربوط به سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۸۷ و سود تقسیمی ، انتخاب بازرس (حسابرس) اصلی و علی البدل و تعیین حق الزحمه مربوطه ، تعیین پاداش اعضای هیات مدیره ، تعیین روزنامه های کثیرالانتشار است.
مدیرعامل شرکت مخابرات در برابر این مطلب که به دلیل عدم ارایه آمار قطعی پیامک ها در تیرماه و نامشخص بودن سودآوری شرکت مخابرات در سه ماه دوم سال ، برخی از نحوه اطلاع رسانی مخابرات به بورس و سهامداران انتقاد می کنند پاسخ داد: در برابر این نوع از انتقادات باید مشخص شود که چه اطلاعاتی باید داده می شد که تاکنون ارایه نشده است . اگر بحث بر سر آمار قطعی پیامک ها در تیرماه است باید گفت اولا ” هنوز تیرماه به پایان نرسیده که آماری منتشر شود. دوما ” به دلیل تمام نشدن روزهای تیرماه نمی توان سندی را منتشر کرد. به همین دلیل وضعیت آمار پیامک ها تا پایان خرداد ماه ارایه شد.
فیضی گفت: این در حالی است که سهامداران مطمئن باشند سود آوری سه ماه دوم مخابرات بهتر از سه ماه اول سال ۸۸ خواهد بود.
به گزارش فارس ، این اظهارات در حالی بیان می شود که براساس نامه ارسالی شرکت مخابرات به شرکت بورس در روزهای گذشته، در خصوص چگونگی تحقق درآمد پیش‌بینی شده از محل خدمات پیام کوتاه در سه ماهه اول سال جاری اعلام شده تعداد پیامک‌های موفق ارسال شده در سه ماهه اول سال ۸۷ به میزان ۴ میلیارد و ۷۶۸ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۱۵۱ مورد بوده که برای مدت مشابه سال جاری (سه ماهه اول سال ۸۸) به ۶ میلیارد و ۴۱ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۵۴ پیامک افزایش یافته است.
با این اوصاف در مقایسه سه ماه اول سال ۸۸ با مدت مشابه سال قبل، پیامک‌های موفق ارسال شده معادل ۲۶.۷ درصد رشد نشان می دهد.
از سوی دیگر مدیران شرکت مخابرات تصریح کرده اند در بودجه مصوب سال جاری شرکت ارتباطات سیار ایران بالغ بر ۲ میلیارد و ۹۴۰ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۵۲۶ تومان درآمد ناشی از مکالمات (شامل درآمدهای حاصله از پیام کوتاه) پیش بینی شده که درآمد تحقق یافته در سیکل اول درآمدی این شرکت (ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال ۸۸) ۴ میلیارد و ۶۹۳ میلیون و ۹۰ هزار و ۶۵۱ تومان بالغ می‌شود.
به عبارتی حدود ۹۸.۵ درصد رقم پیش بینی صورت گرفته محقق شده است.
این در حالی است که با توجه به قطع سرویس پیامک در روزهای پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و رویکرد مشترکین به استفاده از سرویس مکالمه افزایش حدود ۱۰ درصدی در پیک ترافیک شبکه تلفن همراه اول در دوره یاد شده حاصل شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا