پروژه فالکون درایران تکمیل شد

احمد پورنگ نیا در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه شبکه فالکون با عبور از دریای عمان و اتصال به کابل فلگ، بخشی از شبکه های کابلی جهان محسوب می شود ،اظهار داشت:  این شبکه  حدود ۱۲هزار کیلومتر طول داشته ،از  ۱۳ کشور و ۱۹ نقطه اتصال بین المللی عبور می …

احمد پورنگ نیا در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه شبکه فالکون با عبور از دریای عمان و اتصال به کابل فلگ، بخشی از شبکه های کابلی جهان محسوب می شود ،اظهار داشت:  این شبکه  حدود ۱۲هزار کیلومتر طول داشته ،از  ۱۳ کشور و ۱۹ نقطه اتصال بین المللی عبور می کند.
وی ادامه داد: فالکون از سمت شرق به هندو از سمت غرب به مصر متصل می شود.
وی ازبرقراری ارتباط ایران با تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس از طریق فالکون خبردادو گفت: ارتباط ایران ازطریق خلیج فارس به دریای سرخ  سپس دریای مدیترانه  و ازآن مسیر به سایر کشورهای اروپایی و امریکایی برقرارشده است.
پورنگ نیا سودان، مصر ،کشورهای مدیترانه وحتی آمریکا را ازجمله کشورهایی برشمرد که ازطریق فالکون ارتباط مخابراتی ایران با آن برقرارشده است.
وی با اشاره به اینکه  فالکون یک پروژه تمام شده است ،گفت: پروژه فالکون ارتباط مخابراتی بیشتر کشور ها را تنها از طریق یک نقطه اتصال بین الملل فراهم کرده ولی در این پروژه ایران از طریق دو نقطه اتصال بین الملل چابهار و بندرعباس،به طور مستقیم به شبکه های جهان متصل شده است .
پورنگ نیا  در باره افزایش  لینک های ارتباطی این پروژه گفت: ما هیچ مشکلی برای افزایش لینک های ارتباطی نداریم و در صورت نیاز وبه مرورزمان به تعداد STM1 ها افزوده می شود. 
 با اجرای پروژه فالکون انحصار تامین ظرفیت اینترنت کشور از کابل جاسک – فجیره در امارات خارج شد. در این پروژه ایران از طریق دو نقطه اتصال بین الملل چابهار و بندرعباس،به طور مستقیم به شبکه های جهان متصل شد. فالکون نخستین پروژه کابل زیردریایی در حوزه خلیج فارس است.
براساس این پروژه شرکت فلگ طی دو سال ۴۰لینگ STM1 به کشورمان واگذار می کند.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا