تقاضا برای کارت شارژهای ایرانسل کاهش یافت

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، منابع بازاری از کاهش تقاضا برای کارت شارژ سیمکارت های ام تی ان ایرانسل در بازار با وجود قطعی شبکه پیامک خبر می دهند و در همین حال نیز معتقدند که تقاضا برای خرید سیمکارت های این اپراتور نیز تا حدودی کاهش یافته است.این مسئله باعث شده است …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، منابع بازاری از کاهش تقاضا برای کارت شارژ سیمکارت های ام تی ان ایرانسل در بازار با وجود قطعی شبکه پیامک خبر می دهند و در همین حال نیز معتقدند که تقاضا برای خرید سیمکارت های این اپراتور نیز تا حدودی کاهش یافته است.
این مسئله باعث شده است تا اپراتور ام تی ان ایرانسل برای جذب مشترکان به تبلیغات جدید و اهدا شارژ رایگان روی بیاورد.
با آغاز جشنواره تابستان ۸۸ ایرانسل و از تاریخ ۲۰ تیر تا ۳۱ شهریور، طرح تشویقی جدید “شارژ شگفت انگیز” به مشترکان سیم کارت های اعتباری ایرانسل ارائه می شود.
با راه اندازی این طرح تشویقی ، که برای نخستین بار در ایران توسط ایرانسل در اختیار مشترکان تلفن همراه قرار می گیرد، کلیه مشترکان سیم کارت های اعتباری ایرانسل می توانند از ۲۰ تیر تا ۳۱ شهریور در مدت زمانی معین، بیش از میزان شارژ خریداری شده، مکالمه کرده و یا پیام کوتاه (SMS) و پیام چند رسانه ای (MMS) ارسال کنند.
برای مثال مشترکان این اپراتور با خرید یک کارت شارژ ۲۰هزار ریالی و شماره گیری کد دستوری ویژه شارژ شگفت انگیز، می توانند علاوه بر مبلغ اعتبار خود، از ۴ هزار ریال اعتبار نیز برای تماس داخل شبکه استفاده کنند.
این ترفندهای جذب مشترک درحالی از سوی اپراتور دوم تلفن همراه ارائه می شود که میزان تقاضا برای کارت شارژهای این اپراتور خصوصی به طور چشمگیری کاهش یافته است و اکثر مشترکانی که از سیمکارت های این اپراتور برای ارسال و دریافت پیام کوتاه استفاده می کنند با قطعی شبکه پیامک تمایلی به خرید کارت شارژ و استفاده از این سیمکارت ها نشان نمی دهند.
سرویس پیام کوتاه از آخرین ساعات روز ۲۱ خرداد ماه غیرفعال شده است که به دنبال آن ارتباط بیش از ۳۱ میلیون مشترک اپراتور اول، ۱۴میلیون مشترک ایرانسل و نیز مشترکان تالیا و افرادی که از این وسیله ارتباطی به صورت انبوه استفاده می‌کنند، مختل شده است.
برآوردهای قابل توجهی در خصوص ضرر قطعی سیستم پیامک مطرح شده است که برخی آمارها نشان می‌دهد که در شرایط معمولی روزانه بیش از ۶۰ میلیون پیامک توسط مشترکان تلفن همراه ارسال می شد که با قطع شدن این شبکه هریک از با ضررهای میلیاردی مواجه شده‌اند.
۱۲۹/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا