تلفن اینترنتی در برزخ

قطع تماس با خارج از کشور با  کارت های تلفن و تلفن اینترنتی همزمان شد با قطعی پیامک و سایر سرویس های ارزش افزوده که تاکنون ضرر های میلیاردی نصیب شرکت ها کرده است.در حال حاضر بنا به امار حدود ۱۵۰ شرکت ارائه دهنده خدمات VOIP  فعال هستند که بیشتر این شرکت ها در تهران …

قطع تماس با خارج از کشور با  کارت های تلفن و تلفن اینترنتی همزمان شد با قطعی پیامک و سایر سرویس های ارزش افزوده که تاکنون ضرر های میلیاردی نصیب شرکت ها کرده است.
در حال حاضر بنا به امار حدود ۱۵۰ شرکت ارائه دهنده خدمات VOIP  فعال هستند که بیشتر این شرکت ها در تهران قرار دارند.
قطعی تماس تلفنی  اینترنتی بعنوان یکی از ارکان درآمد زایی شرکت مخابرات ایران می تواند ضربه بزرگ اقتصاید بر پیکر این شکرت نیمه دولتی بزند.در حال حاضر بخشی از سهام شرکت مخابرات ایران در بورس عرضه شده و بخشی از این سهام را افراد حقیقی در اختیار دارند.
با ادامه شرایط فعلی و قطعی شبکهVOIP نه تنها مخابرات بلکه شرکت های ارائه دهنده خدمات و مردم نیز متضرر خواهند شد.
این در حالی است که شبکه پیامک،GPRS و MMS نیز در اپراتور اول و تالیا و ایرانسل قطع است.
کارشناسان پیش بینی می کنند با ادامه شرایط فعلی، بسیاری از شرکت های VOIP ورشکسته خواهند شد و به خیل عظیم بیکاران کشور نیز افزوده می شود.
از سوی دیگر برخی اخبار حاکی از این بود که کمیسیون تنظیم مقررات جلسه‌ای حیاتی در مورد سرنوشت شرکت‌های VoIP با حضور وزیر داشته است و نتایج جلسه مثبت بوده است. تا آنجا که یکی از افراد صنفی پیگیر وضعیت شرکت‌های VoIP اظهار امیدواری کرده است تا پایان هفته، شاهد ایجاد و تعریف شرایطی با ثبات بیش‌تر برای کسب و کار شرکت‌های تلفن اینترنتی باشیم.
گفته می‌شود در این جلسه نمایندگانی از سازمان نظام صنفی نیز حضور داشته‌اند. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز با پیگیری‌های مداوم در صدد است هر چه زودتر شاهد رفع اختلالات صنفی فعلی و برقراری آرامش در فضایی با حفظ رقابت آزاد تجاری میان شرکت‌ها باشد.
از سوی دیگر شنیده شده انجمن شرکت‌های اینترنتی نیز در حال گفت‌وگو با مقامات در مورد شرکت‌های VoIP برای حل مشکل است.
در عین حال ایلنا از اعتراض شدید کاربران به قطعی ۲۵ روزه سرویس‌های VoIP خبر داده است.
بر اساس این گزارش برخی از کاربران با اصرار بر تقاضای خود مبنی بر برقراری مکالمه با خارج از کشور حتی به استرداد وجوه خود رضایت نداده و درگیری‌هایی نیز با مراجعه پلیس و یا شکایت به تعزیرات حکومتی با شرکت‌های فعال این حوزه داشته‌اند.
۲۰/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا