چهار سال انتظار برای ارزانی

اگرچه قیمت اینترنت در سه سال گذشته در دو مقطع کاهش یافت، اما مصرف‌کنندگان نهایی اینترنت در کشورسودی ازاین کاهش نبرده‌اند . فواید کاهش قیمت اینترنت در دو مقطع گذشته مختص به شبکه توزیع  بوده و مانند همیشه مصرف کننده، متضرر نهایی میدان در این سال ها شناخته شد. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در آخرین مصاحبه …

اگرچه قیمت اینترنت در سه سال گذشته در دو مقطع کاهش یافت، اما مصرف‌کنندگان نهایی اینترنت در کشورسودی ازاین کاهش نبرده‌اند . فواید کاهش قیمت اینترنت در دو مقطع گذشته مختص به شبکه توزیع  بوده و مانند همیشه مصرف کننده، متضرر نهایی میدان در این سال ها شناخته شد.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در آخرین مصاحبه مطبوعاتی خود در سال جاری از تجدیدنظردرباره‌ کاهش قیمت اینترنت خبر داده و گفته بود: “شرکت زیرساخت به‌ عنوان یکی از نهادهای مسئول در این زمینه می تواند پیشنهاد خود را ارائه کند و در نهایت کمیسیون تنظیم مقررات در این باره تصمیم نهایی را اتخاذ کند .”
درهمین حال کمال محامد پور- معاون وزیر ارتباطات – نیز مسائل غیر فنی و موضوعات اقتصادی و فرهنگی را در زمینه کاهش قیمت اینترنت برای کاربران نهایی موثر دانسته و گفته بود: “برای  کاهش قیمت اینترنت  باید شرکت‌های مخابرات استانی و مخابرات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت برآورد مناسبی از قیمت تمام شده اینترنت داشته باشند تا بتوانند دراین باره راه‌کارهای مناسبی را مطرح کنند”.
وی معتقد است زیرساخت‌های لازم  برای ارزان شدن اینترنت فراهم  شده و به لحاظ فنی تمامی امکانات آماده است.
اما به رغم اعلام آمادگی مسئولان و وعده های داده شده برای کاهش قیمت اینترنت ، پس از گذشت چهار سال از عمر دولت نهم  شاهد هیچ گونه کاهش تعرفه ای نیستیم و اینترنت با همان قیمت قبلی دراختیار کاربران قرار می گیرد.
کاهش قیمت اینترنت که یکی از برنامه های اصلی وزارت ارتباطات در آغاز کار دولت نهم  بود، با نزدیک شدن به آخرین روزهای کاری این دولت در چهار سال اول، همچنان موضوعی محقق نشده است.
باید پذیرفت که تنها با کاهش قیمت اینترنت همه مشکلات  استفاده از این سرویس حل نخواهد شد. چرا که محدودیت دسترسی و سرعت پایین اینترنت از دیگر معضلاتی است که گریبانگیر کاربران ایرانی در استفاده از این سرویس ارتباطی شده است. به این ترتیب با  وضعیت فعلی تحقق دولت الکترونیک که از دیگر برنامه های اعلامی وزیرارتباطات بوده،بعید به نظر می رسد.
 وزیرارتباطات در پیام خود به مناسبت روز جهانی ارتباطات در سال ۸۷  گفت: “وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به عنوان متولی IT در کشور، اولویت برنامه‌های توسعه‌ای خویش را همواره برپایه گسترش ارتباطات در کشور، منطقه و جهان پایه ریزی کرده است”.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا