گیگابایت به دنیای ۲۴ فاز قدم گذاشت

به گزارش سازمان خبری موبنا، این مادربردها که به زودی وارد بازار خواهند مدتی است که بحث داغ و رقابتی شرکت های تولید کننده مادربرد شده اند. در این میان، گیگابایت با طراحی سیستمی کارآمد بر روی مادربردهای خود توانست تعداد فاز ها را به مرز ۲۴ فاز برساند.استفاده از مدار تغذیه ۲۴ فاز، علاوه …

به گزارش سازمان خبری موبنا، این مادربردها که به زودی وارد بازار خواهند مدتی است که بحث داغ و رقابتی شرکت های تولید کننده مادربرد شده اند. در این میان، گیگابایت با طراحی سیستمی کارآمد بر روی مادربردهای خود توانست تعداد فاز ها را به مرز ۲۴ فاز برساند.
استفاده از مدار تغذیه ۲۴ فاز، علاوه بر آنکه کیفیت تغذیه مدارات و CPU را بالا می برد، تلفات و صدمات سیستم را در برابر تغییرات و نوسانات برق به شکل قابل توجهی کاهش می دهد. استفاده از این طراحی باعث شده است گیگابایت ملزم به استفاده از بهترین قطعات الکترونیکی موجود برای ساخت مدارهای تغذیه مادربردهای خود شود.
بهبود کیفیت تغذیه برای تراشه باعث بازده انرژی بهتر و ایمن کار کردن آن شده و تلفات انرژی را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. برای بسیاری از کاربران حرفه ای نظیر اورکلاکرها، مدار تغذیه ۲۴ فاز یک مدار رویایی است که به آنها امکان می دهد با اطمینان خاطر و حاشیه امنیت بیشتری به تنظیم ولتاژهای تغذیه تراشه و اورکلاک آن بپدرازند. دلیل این مسئله آنالوگی تر بودن شکل موج برقی است که برای تغذیه به تراشه ارسال می شود و بدین ترتیب مقاومت تراشه در برابر نوسانات و افت ولتاژهای ناگهانی را بالاتر می برد. استفاده از این طراحی همچنین گرمای تولیدی توسط سیستم و تراشه مرکزی را هنگام بار کاری کامل کاهش می دهد و این مادربردها خنک تر کار کرده و دارای کمترین تلفات حرارتی ممکن در مقایسه با محصولات مشابه خود هستند.
یکی دیگر از فواید استفاده از مداراتی با فاز بیشتر، افزایش طول عمر قطعات الکترونیکی مورد استفاده در ساخت مدارات و مادربرد است. این مهم بطور مستقیم بر افرایش طول عمر کلی مادربرد تاثیر گذاشته و باعث افزایش آن می شود. بدین ترتیب باید مادربردهای سری جدید گیگابایت را با دوام ترین محصولات موجود در بازار دانست.
مادربردهای ۲۴ فاز گیگابایت تا چند هفته دیگر در بازار موجود خواهند بود.
۲۰/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا