عرضه پنج پردازنده جدید در سری پردازنده های AMD Opteron

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از زددی نت، با اضافه کردن ۵ پردازنده جدید به خط تولید پردازنده Opteron کاربران از این امکان برخوردار خواهند شد که کارایی بیشتری با مصرف انرژی کمتر داشته باشند.این خط تولید شامل سه پردازنده شش هسته ای Opteron HE بر پایه فناوری ۴۵ نانومتری است.میزان مصرف …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از زددی نت، با اضافه کردن ۵ پردازنده جدید به خط تولید پردازنده Opteron کاربران از این امکان برخوردار خواهند شد که کارایی بیشتری با مصرف انرژی کمتر داشته باشند.
این خط تولید شامل سه پردازنده شش هسته ای Opteron HE بر پایه فناوری ۴۵ نانومتری است.
میزان مصرف این پردازنده ها ۵۵ وات است درحالی که مدل های قبلی با ۷۵ یا ۱۰۵ وات کار می کردند.
این پردازنده ها که امکان استفاده در سرورهای ۲، ۴ و ۸ پردازشگر را دارند شامل مدل های ۲.0GHz Six-Core Opteron 2423 HE با قیمت ۴۵۵ دلار،
۲.۱GHz Six-Core Opteron 2425 HE با قیمت ۵۲۳ دلار و ۲.۱GHz Six-Core Opteron 8425 HE با قیمت معادل یک هزار و ۵۱۴ دلار می شوند.
 میزان مصرف انرژی کمتر این پردازنده ها موجب می شود که خنک سازی آنها ساده تر انجام شده و همچنین امکان بکار گیری تعداد بیشتری از آنها دریک سرور فراهم آید.
پیش بینی می شود در آینده نزدیک بسیاری از تولیدکنندگان محصولات خود را با این پردازنده ها به بازار عرضه کنند.
به علاوه دو پردازنده ۶ هسته ای دیگر منتشر شده مصرف ۱۰۵ واتی دارند و برای کاربرانی که به پردازش سنگین نیاز دارند طراحی شده است. این مدل ها شامل ۲.۸GHz Six-Core Opteron SE 8439  با قمت ۲,۶۴۹ دلار و ۲.۸GHz Six-Core Opteron SE 2439 قیمت ۱,۰۱۹ دلار می شوند.
با توجه به اینکه انتشار پردازنده ۶ هسته ای توسط AMD راهی برای اعمال فشار موقتی بر روی اینتل است پیش بینی می شود که اینتل به این حرکت به زودی پاسخ دهند.
۱۳۵/۱۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا