نه بورس به مخابرات

از زمان قطعی سیستم پیامک که بیست و یکم خرداد سرآغاز این قطعی بود، به جز یک مرحله کوتاه این حق اولیه و مسلم مشترک تلفن همراه که پول گزافی بابت یک سیمکارت ناقابل (در حدود ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان) پرداخت کرده است،برای مشترکان دیگر پیامک معنا نداشته است. به گفته کارشناسان مخابرات، پیامک …

از زمان قطعی سیستم پیامک که بیست و یکم خرداد سرآغاز این قطعی بود، به جز یک مرحله کوتاه این حق اولیه و مسلم مشترک تلفن همراه که پول گزافی بابت یک سیمکارت ناقابل (در حدود ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان) پرداخت کرده است،برای مشترکان دیگر پیامک معنا نداشته است.

به گفته کارشناسان مخابرات، پیامک در حال حاضر نخستین منبع درآمد زایی مخابرات است و در رتبه بعدی تماس صوتی قرار دارد.برخی منابع خبری مستقل خبر از ضرر ۱۵ تا ۱۶ میلیارد تومانی مخابرات در مدت کمتر از دو هفته می دهند.

این ماجرا در حالی رخ می دهد که سهام مخابرات در بورس عرضه شده و این شرکت اکنون باید در پایان هر سال مالی به سهامداران خود سود بدهد.

فیضی مدیر عامل مخابرات روز گذشته در حالی از عدم ضرر مخابرات خبر می دهد که در روز میلاد حضرت علی (ع) پیامک های انبوه از سوی مردم مبادله نشد و تحریم پیامکی رخ داد.

پاسخ مسوولان مخابرات برای سود آوری در این مدت استفاده مردم از مکالمه به جای پیامک است که این موضوع نیز نمی تواند بطور کامل و جدی تائید شود. زیرا تعداد پیامک های ارسالی در یک دقیقه شاید به مراتب بیشتر از یک دقیقه مکالمه باشد.

ضمن اینکه هنوز مخابرات آمار دقیقی از رشد یا کاهش مکالمه از بیست و یکم خرداد تاکنون در شبکه همراه اول منتشر نکرده است تا کارشناسان صحت و سقم سخنان مدیر عامل مخابرات ایران را تائید کنند.

در مقابل سخنان فیضی مدیر عامل مخابرات بازار بورس واکنش منفی نشان داد و سهام این شرکت دولتی از زمان عرضه در تالار شیشه ای به کمترین قیمت خود یعنی ۱۳۵۳ ریال رسید که رکورد بی سابقه ای است.

۲۰

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا