چهار رکن اساسی مخابرات قطع است

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، اگرچه به اعتقاد مسئولان شرکت دولتی مخابرات ایران قطعی پیام کوتاه ضرری برای این شرکت به همراه نداشته و مشترکان را مجبور کرده است که به جای ارسال پیامک از مکالمه و برقراری تماس استفاده کنند، اما دیگر اپراتورهای بخش خصوصی تلفن همراه از این قطعی متضرر شده …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، اگرچه به اعتقاد مسئولان شرکت دولتی مخابرات ایران قطعی پیام کوتاه ضرری برای این شرکت به همراه نداشته و مشترکان را مجبور کرده است که به جای ارسال پیامک از مکالمه و برقراری تماس استفاده کنند، اما دیگر اپراتورهای بخش خصوصی تلفن همراه از این قطعی متضرر شده و معتقدند که این قطعی یک ماهه طی چند سال اخیر بیشترین آسیب را برای آنها به همراه داشته است.
در این میان فعالیت اپراتورهای ارسال پیامک انبوه نیز به دلیل این قطعی در شبکه SMS کشور دقیقا یک ماه است که معلق مانده است.
قطعی MMS و GPRS نیز دسترسی کاربران را محدود کرده و مشترکان نمی توانند از این سرویس های ارزش افزوده که کم کم داشت جایی برای خود در میان مشترکان تلفن همراه باز می کرد، استفاده کنند.
مکالمات مشترکان تلفن همراه نیز در این بازه زمانی به مراتب بدتر از قبل شده است و هم اکنون شاهد مشکلات متعدد در شبکه تلفن همراه هستیم.
بالغ بر ۱۲۰ شرکت فعال در حوزه تلفن اینترنتی (VOIP ) نیز یک ماه است که با این قطعی دست به گریبانند و مکالمات بین المللی از طریق شبکه این شرکت ها امکان پذیر نیست که برآورد ضررهای هنگفتی از مسدود بودن شبکه ترافیک بین الملل شنیده می شود.
البته مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران علت قطعی شبکه  تلفن بین الملل را نداشتن مجوز لازم برای فعالیت شرکت های حوزه VOIP اعلام کرده است.
به هرحال انسداد چهار رکن اساسی شبکه مخابراتی ، کشورمان را به دهه های ۵۰ و ۶۰ که ارتباطات تنها به تلفن ثابت خلاصه می شد برگردانده است.
۱۲۸/ ۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا