۸۰ درصد روستاهای استان تحت پوشش تلفن همراه روستایی هستند

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مهندس سجادی‌نیا – مدیر عامل مخابرات آذربایجان غربی – با بیان این مطلب، اظهار کرد: تا پایان سال جاری تعداد روستاهای تحت پوشش شبکه تلفن همراه روستایی به بیش از دو هزار و ۳۰۰ روستا خواهد رسید.وی افزود: تاکنون ۱۸۰ هزار سیم‌کارت تلفن همراه روستایی به متقاضیان …

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مهندس سجادی‌نیا – مدیر عامل مخابرات آذربایجان غربی – با بیان این مطلب، اظهار کرد: تا پایان سال جاری تعداد روستاهای تحت پوشش شبکه تلفن همراه روستایی به بیش از دو هزار و ۳۰۰ روستا خواهد رسید.
وی افزود: تاکنون ۱۸۰ هزار سیم‌کارت تلفن همراه روستایی به متقاضیان واگذار شده و ظرفیت‌سازی لازم برای ارایه ۲۱۰ هزار شماره دیگر نیز صورت گرفته است.
او با بیان این مطلب که بیش از یک هزار سایت تلفن همراه برای ارایه این نوع از سرویس در نظر گرفته شده خاطر نشان کرد: طی سه ماه آینده مابقی روستاهای باقی مانده نیز تحت پوشش شبکه تلفن همراه روستایی قرار خواهند گرفت.
مدیر عامل شرکت مخابرات آذربایجان غربی با اشاره به پوشش تلفن همراه سراسری در روستاها گفت: هم اکنون یک هزارو ۱۷۶ روستای استان تحت پوشش این شبکه قرار دارند.
وی ادامه داد: در صورت برقراری رومینگ میان همراه اول GSM روستایی بیش از ۹۵ درصد از روستاها تحت پوشش تلفن همراه سراسری قرار خواهند گرفت.
سجادی‌نیا تصریح کرد: در حال حاضر، تمامی روستاهای بالای ۲۵۰ نفر تحت پوشش شبکه تلفن همراه روستایی هستند که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان تابستان جاری، تمامی روستاهای بالای ۱۰۰ نفر نیز از این نعمت بهره‌مند خواهند شد.
او درباره روستاهای دارای ارتباط نیز اظهار کرد: هم اکنون دو هزار ۷۸۳ روستا از مجموع دو هزار ۹۶۴ روستای استان امکان بهره‌مندی از امکانات مخابراتی را دارند.
سجادی‌نیا با بیان این مطلب که ۳۹۹ دفتر خدمات ارتباطی روستایی در سطح استان راه‌اندازی شده است گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تا پایان سال جاری ۱۳۶ دفتر ICT روستایی جدید تجهیز و راه‌اندازی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا