گوگل درصدد ساخت نت بوک بر پایه کروم است

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از پی سی مگ، بر اساس اعلام گوگل سوالاتی درباره اینکه گوگل با کدام شرکت ها برای ساخت نت بوک همکاری می کند به وجود آمد.روز چهارشنبه شرکت های ایسر، ایسوس، دل و هیولت پاکارد اعلام کردند که برای ساخت نت بوک هایی بر پایه سیستم عامل …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از پی سی مگ، بر اساس اعلام گوگل سوالاتی درباره اینکه گوگل با کدام شرکت ها برای ساخت نت بوک همکاری می کند به وجود آمد.
روز چهارشنبه شرکت های ایسر، ایسوس، دل و هیولت پاکارد اعلام کردند که برای ساخت نت بوک هایی بر پایه سیستم عامل Chrome هیچ برنامه ای برای همکاری با گوگل ندارند.
بر اساس این گزارش به نظر می رسد که گوگل هنوز هم درصدد همکاری مشترک با اصلی ترین تولیدکنندگانOEM برای ساخت نت بوک های خود است.
 مدیران ارشد گوگل روز گذشته رسما اعلام کردند که سیستم عامل Chrome گوگل با هر دو کلاس تراشه x86 و ARM سازگار بوده و این شرکت در صدد است که سال آینده نت بوک هایی با همکاری اصلی ترین تولید کنندگان OEM روانه بازار کند.
در همین راستا سخنگوی شرکت  HP اعلام کرد که مطالعاتی بر روی Chrome انجام داده و قصد دارد بر روی قابلیت های این سیستم عامل که ممکن است از صنعت ارتباطات و کامپیوتر پشتیبانی کند کار کند.
وی اظهار داشت که شرکت HP نیز روش هایی را برای کمک به حل مشکلات کاربران مورد بررسی قرار داده و احتمال داد که HP بتواند پلتفورم هایی بر پایه Chrome معرفی کند اما هنوز مشخص نیست که با گوگل برای ساخت نت بوک همکاری کند یا خیر.
شرکت دل پیش از این اقدام به فروش یک سری از مینی نت بوک های خود با نام Mini 10v کرد که از سیستم عامل Ubuntu بهره می برد و HP نیز برای ساخت مینی نت بوکی به نام Mini 1000 بر پایه Ubuntu کار می کند.
بر اساس گزارش NPD  در ماه فوریه ۹۶ درصد نت بوک های فروخته شده در آمریکا از سیستم عامل ویندوز مایکروسافت پشتبیانی می کردند، بنابر این این تحقیقات نشان می دهد که خریداران نت بوک ترجیح می دهد که از محیط های آشنا در دستگاهشان استفاده کنند.
۱۳۵/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا