سونی هم به بازار نت بوک وارد می شود

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، شرکت سونی اعلام کرده که اولین نت بوک خود را ماه اوت با قیمت ۶۲۹ دلار روانه این بازار که از رشد بسیار سریعی برخوردار شده، می کند.رایانه های نت بوک کوچک تر و ارزان تر از نوت بوک های سنتی هستند و به منظور …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، شرکت سونی اعلام کرده که اولین نت بوک خود را ماه اوت با قیمت ۶۲۹ دلار روانه این بازار که از رشد بسیار سریعی برخوردار شده، می کند.
رایانه های نت بوک کوچک تر و ارزان تر از نوت بوک های سنتی هستند و به منظور کارهای ساده تری چون مرور وب و ارسال ایمیل طراحی شده اند.
سونی خود را با پیشروانی همچون اسوستک در سال ۲۰۰۷ و برندهای جهانی دیگری همچون ایسر، هیولت پاکارد و دل آغاز کرد.
به این ترتیب سونی آخرین بازیکن این عرصه به شمار می رود که قرار است محصول جدیدی با طراحی نو و صفحه نمایشی با وضوح تصویر بسیار بالا روانه بازار کند و به این شکل حضور خود را در بازار نت بوک نیز تثبیت کند.
این دستگاه جدید با سیستم عامل ویندوز XP مایکروسافت تجهیز خواهد شد و از پردازنده  Atom اینتل بهره خواهد برد.
صفحه نمایش این نت بوک هم LCD است و از وضوح تصویر ۱,۳۶۶×۷۶۸  بهره خواهد برد این درحالی است که نت بوک های دیگر از وضوح تصویر ۱,۰۲۴×۶۰۰ برخوردارند.
موسسه تحقیقاتی IDC  پیش بینی کرد که میزان فروش نت بوک تا اواخر سال ۲۰۰۹ بیش از دو برابر میزان فروش این محصول در ابتدای سال باشد.
اوایل سال جاری میلادی ۴/۲۶ میلیون دستگاه از این محصول به فروش رسید.
۱۳۵/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا