سه درصد از درآمد اپراتورهای اول و دوم متعلق به دولت است

علی اصغریوسف نژاد در گفت وگو با خبرنگارسازمان خبری موبنا اظهارداشت: این سه درصد از درآمد اپراتورهای اول و دوم که دراختیار دولت باقی خواهد ماند ، برای ارتباطات روستایی کشور که صرفه اقتصادی ندارند در نظرگرفته شده است.   وی اضافه کرد: همچنین پس ازخصوصی سازی مخابرات حاکمیت ارتباط  بین استانی در اختیاردولت باقی خواهد …

علی اصغریوسف نژاد در گفت وگو با خبرنگارسازمان خبری موبنا اظهارداشت: این سه درصد از درآمد اپراتورهای اول و دوم که دراختیار دولت باقی خواهد ماند ، برای ارتباطات روستایی کشور که صرفه اقتصادی ندارند در نظرگرفته شده است.  
وی اضافه کرد: همچنین پس ازخصوصی سازی مخابرات حاکمیت ارتباط  بین استانی در اختیاردولت باقی خواهد ماند.
مخبر کمیسیون صنایع معادن ادامه داد: پس ازواگذاری سهام شرکت مخابرات سرویس های ارزش افزوده جدید به سایر سرویس های مخابرات اضافه می شود.
به گزارش موبنا شرکت مخابرات ایران  پس از شرکت نفت ، درآمدزاترین شرکت دولتی محسوب می شود.هم اکنون نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی برای نظارت بر حسن اجرای واگذاری ۷۰درصد سهام واگذارنشده این شرکت (۲۰درصد آن در اختیار دولت باقی خواهد ماند )، نظارت می کند.
 ۳۰ درصد سهام شرکت مخابرات ایران واگذار شده و ۵۰ درصد باقیمانده نیز باید زیرنظر دبیرخانه هیات واگذاری سازمان خصوصی سازی که بعنوان زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی فعالیت می کند ، به بخش خصوصی واگذار شود.
از ۳۰ درصد سهام واگذار شده این شرکت ، ۲۰درصد آن به صورت سهام عدالت ، پنج درصد به کارکنان شرکت و پنج درصد از طریق بورس واگذار شده است.
با کشف قیمت و عرضه پنج درصد سهام خرد شرکت مخابرات و معامله دومیلیارد و ۲۳۹میلیون سهم ، بیش از شش هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان به ارزش بازار سهام کشور اضافه و ارزش کل هفتمین شرکت مشمول اصل چهل و چهار قانون اساسی بالغ بر ۱۷میلیارد دلار برآورد شد.
کل پنج درصد سهام مخابرات، از طریق ۴۷۰ایستگاه معاملاتی به قیمت هر سهم ۱۵۰تومان به فروش رسید و در مجموع بیش از ۳۳۵ میلیارد تومان صرف خرید سهام این شرکت شد.
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا