چین نصب نرم افزار فیلترینگ بر روی رایانه ها را به تعویق انداخت

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین قرار بود نرم افزار فیلترینگ خود را از دیروز یکم ژوییه بر روی رایانه ها پیش از فروش نصب کند اما یک روز قبل از عرضه وزارت صنعت و فن‌آوری اطلاعات این کشور اعلام کرد که اجرای این طرح را به مدت نامعلومی …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین قرار بود نرم افزار فیلترینگ خود را از دیروز یکم ژوییه بر روی رایانه ها پیش از فروش نصب کند اما یک روز قبل از عرضه وزارت صنعت و فن‌آوری اطلاعات این کشور اعلام کرد که اجرای این طرح را به مدت نامعلومی به تعویق می اندازد.
بر اساس این گزارش ظاهر این تاخیر موقتی است و به این صورت سازندگان رایانه برای اجرای این قانون زمان بیش‌تری داشته باشند و در طول این مدت مدارس و کافه نت ها رایانه های خود را به نرم افزار فیلترینگ مجهز کنند.
کارشناسان معتقدند نرم‌افزار Green Dam-Youth Escort علاوه بر هرزه‌نگاری اینترنت، محتوای سیاسی آنلاین را نیز مسدود می‌کند، این درحالی است که دولت چین هدف خود را از ارایه این طرح فقط مسدود کردن وب سایت های پورنوگرافی اعلام کرده است.
این اقدام نگران‌هایی را در صنعت رایانه و در میان گروه‌های مدافع حقوق بشر در زمینه سازگاری و پشتیبانی از این نرم‌افزار، امنیت سایبر و آزادی اینترنت برانگیخته است. کارشناسان هشدار داده‌اند این نرم‌افزار خطرات امنیتی برای کاربران ایجاد می‌کند.
۱۳۵/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا