واکمن سونی ۳۰ ساله شد

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از آسوشیتدپرس، شرکت ژاپنی سونی یکم ژوییه ۱۹۷۹ دستگاه پخش نوارهای کاست قابل حملی با نام واکمن عرضه کرد و به این ترتیب توانست گام مثبتی در جهت گوش دادن به موسیقی بردارد و در دنیای موسیقی انقلابی به پا کند.سوی در طول دو ماه اول پس …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از آسوشیتدپرس، شرکت ژاپنی سونی یکم ژوییه ۱۹۷۹ دستگاه پخش نوارهای کاست قابل حملی با نام واکمن عرضه کرد و به این ترتیب توانست گام مثبتی در جهت گوش دادن به موسیقی بردارد و در دنیای موسیقی انقلابی به پا کند.
سوی در طول دو ماه اول پس از عرضه ۳۰ هزار دستگاه و طی یک دهه ۵۰ میلیون دستگاه واکمن به فروش رساند، اما با روی کار آمدن دستگاه آیپاد اپل فروش واکمن سونی کاهش یافت و آیپاد به بزرگ ترین رقیب واکمن تبدیل شد.
از زمانی که نوبوتوشی کیهارا، مهندس سونی، طراحی واکمن را به صورت دستی انجام داد تغییرات زیادی صورت گرفته است. وی در سال ۲۰۰۶ در مصاحبه‌ای با فرانس پرس اظهار کرده بود که در دوران من، ما ناچار بودیم طراحی محصول را بر روی کاغذ انجام دهیم.
ایده ساخت واکمن توسط یکی از بنیانگذاران سونی، در یکی از سفرهای خارجی‌اش شکل گرفت. وی عادت به گوش کردن به موسیقی در دستگاه‌های پخش نوار کاستی داشت که حمل آن‌ها بسیار سنگین بود.
امروزه مجموع فروش واکمن در سراسر جهان به ۳۸۵ میلیون دستگاه رسیده است از جمله مدل‌های دیجیتالی جدید که از حافظه فلش استفاده می‌کنند.
سونی ابتدا تصمیم داشت این دستگاه را در آمریکا Soundabout و در انگلیس Stowaway بنامد اما پس از این که شنید کودکان در اروپا از والدینشان می‌خواهند یک واکمن برای آن‌ها خریداری کنند از تصمیم خود منصرف شد؛ واکمن در سال ۱۹۸۶ در فرهنگ انگلیسی آکسفورد وارد شد.
سونی در سال‌های اخیر سعی کرده تغییراتی در طراحی واکمن بدهد. این شرکت در سال میلادی جاری تا ماه مارس هفت میلیون واکمن فروخت که نسبت به ۵.۸ میلیون دستگاه در سال گذشته افزایش یافت اما این شرکت موفق نشده است اپل را که توانست در کمتر از شش سال پس از عرضه آیپاد در سال ۲۰۰۱، بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه از آن را به فروش رساند، از جلوی راه خود بردارد.
به این ترتیب سونی در صدد است یک سری جدید از واکمن های صفحه لمسی خود با نام سری ایکس وارد بازار کند تا شاید بتواند سهم از دست رفته خود از بازار واکمن را دوباره احیا کند.
۱۳۵/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا