پیشگیری از جرایم و کاهش تخلفات در دادرسی الکترونیکی

بردیا صدرنوری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا درباره اجرای طرح مدیریت پرونده قضایی – سیستم دادگاه الکترونیکی– اظهار داشت: از جمله دستاوردهای استقرار نرم افزار مدیریت پرونده قضایی برای نظام قضایی کشور، پیشگیری از جرایم و کاهش تخلفات در فرآیند دادرسی است که امکان پیگیری تغییرات در سیستم ، کاهش دخالت نیروی …

بردیا صدرنوری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا درباره اجرای طرح مدیریت پرونده قضایی – سیستم دادگاه الکترونیکی– اظهار داشت: از جمله دستاوردهای استقرار نرم افزار مدیریت پرونده قضایی برای نظام قضایی کشور، پیشگیری از جرایم و کاهش تخلفات در فرآیند دادرسی است که امکان پیگیری تغییرات در سیستم ، کاهش دخالت نیروی انسانی و افزایش امنیت تبادل و انتقال اطلاعات قضایی را به همراه دارد.
وی از ارائه خدمات الکترونیک به مردم در راستای طرح دادگاه الکترونیک نام برد و افزود: پاسخگویی و ارائه اطلاعات از وضعیت پرونده از طریق پایگاه اطلاع رسانی و نیز اطلاع رسانی ابلاغیه ها به مردم به صورت الکترونیکی انجام می شود.
صدرنوری با تاکید براینکه با وجود سیستم مدیریت پرونده قضایی،  ارسال لایحه ، دادخواست و شکواییه توسط مردم از طریق شبکه اینترنت امکان پذیر خواهد بود، گفت: هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح آرامش و آسایش مردم و کاهش سفرهای درون شهری و افزایش پاکی محیط زیست است.
وی پیش از این از مکانیزه شدن شش هزار شعبه دادگستری در کل کشور خبر داده و گفته بود که بزودی تمامی دادگاههای کشور، الکترونیکی خواهند شد.
صدرنوری  با معرفی نرم افزار CMS که برای مدیریت پرونده های قضایی در اکثر دادسراها، دادگاهها و شعب دادگستری کل کشور نصب و راه اندازی شده، گفته بود که با فراهم سازی زیرساخت های مخابراتی تا یک ماه آینده، شعبه ای بدون این نرم افزار نخواهیم داشت.
به گزارش موبنا بیش از ۵۰ درصد مراجعاتی که به دادگاه های کشور می شود، برای اطلاع از وضعیت پرونده ها است.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا