تقاضا برای گوشی های دست دوم کاهش یافت

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل از فروشندگان، با کاهش قیمت چشمگیر انواع گوشی های موجود در بازار ، مشتریان دیگر ترجیح نمی دهند گوشی های دست دوم بخرند. “جواد اصغرزاده” یکی از فعالان بازار در این باره می گوید: در چند ماه گذشته بازار تلفن همراه با تاثیر از رکود جهانی اقتصاد …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل از فروشندگان، با کاهش قیمت چشمگیر انواع گوشی های موجود در بازار ، مشتریان دیگر ترجیح نمی دهند گوشی های دست دوم بخرند.

“جواد اصغرزاده” یکی از فعالان بازار در این باره می گوید: در چند ماه گذشته بازار تلفن همراه با تاثیر از رکود جهانی اقتصاد و کاهش نقدینگی با کاهش خریدوفروش این کالای ارتباطی روبرو شد که به موجب همین امر قیمت گوشی به طور چشمگیری کاهش یافت.

وی افزود: در همین حال در پی افزایش عرضه انواع  گوشی های جدید در بازار، قیمت این کالای ارتباطی   به طور چشمگیری کاهش یافت که در پی این امر میزان تقاضا برای گوشی های کارکرده و دست دوم نیز کاهش یافته است.

اصغرزاده خاطرنشان کرد: مدتی بود که بازار تلفن همراه به دلیل کاهش تقاضا روزهای بی رونقی را سپری می کرد. اما این در حالی بود که با شروع فصل تابستان خریدوفروش در این  بازار پرمصرف افزایش یافته است.

این فعال بازار ادامه داد:در چند ماه  بر روی اکثر ویترین مغازه ها برچسب خریدوفروش ” گوشی‌های کارکرده” دیده می شد. اما این روزها  با کاهش نسبی قیمت گوشی‌ها بسیاری از فروشندگان خریدوفروش این نوع گوشی ها را از ویترین‌های خود حذف کرده‌اند.

به گفته این فعال بازار، عدم اطمینان از سالم بودن انواع قطعات گوشی کارکرده که شامل باتری، شارژر و آنتن دهی است از سوی متقاضیان از دلایل اصلی بی‌رونقی بازار این نوع گوشی‌ها محسوب می‌شود.

خرید و فروش گوشی‌های کارکرده دردسر بیشتری برای فروشندگان دارد. اما سود بیشتری هم دارد.

در گذشته اکثر گوشی بازهای تهران، گوشی‌های خود را بیش از یک سال نگه نمی‌داشتند و با فروش آنها گوشی‌های جدیدتری می‌خریدند که این امر موجب رونق بازار گوشی‌های کارکرده یا به اصطلاح گوشی‌های دست دوم شده بود.

۱۲۹/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا