ظرف ۳ هفته آینده تکلیف اپراتور سوم روشن می شود

یک مقام آگاه درگفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا  شرایط فعلی کشور را یکی از دلایل تاخیر در انتخاب برنده این پروژه عنوان کرد و اظهار داشت: شرایط فعلی کشور باعث شده تا رسیدگی  به وضعیت اپراتور سوم با کندی مواجه شود.وی گفت: به دلیل گذشت زمان ، محاسبات مالی حضور در اپراتور سوم  در مقایسه …

یک مقام آگاه درگفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا  شرایط فعلی کشور را یکی از دلایل تاخیر در انتخاب برنده این پروژه عنوان کرد و اظهار داشت: شرایط فعلی کشور باعث شده تا رسیدگی  به وضعیت اپراتور سوم با کندی مواجه شود.
وی گفت: به دلیل گذشت زمان ، محاسبات مالی حضور در اپراتور سوم  در مقایسه با  زمان فراخوان تغییر کرده در نتیجه این کنسرسیوم برای بررسی مجدد محاسبات به زمان بیشتری نیاز دارد.
این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون بررسی و محاسبات  در مرحله جمع بندی نهایی قرار دارد ،اظهار امیدواری کرد  که تا سه  هفته آینده  شفافیت لازم در این زمینه  محقق شود.
وی خاطر نشان کرد:کنسرسیوم زین  درصدد است بررسی های مالی به صورتی انجام گیرد که برای حضور در اپراتور سوم با مشکل حقوقی و قانونی مواجه نشود.
وی گفت: فعالیت اپراتور سوم  تلفن همراه باید در شرایطی آغاز شود که هم منافع ملی را در نظر گیرد و هم  سود کافی به همراه داشته باشد. 
 به گزارش موبنا کنسرسیوم تامین اتصالات متشکل از شرکت تامین تله کام وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و اپراتور اماراتی اتصالات ۲۳دی ماه به عنوان برنده نهایی مزایده اپراتور سوم تلفن همراه کشور انتخاب شد و قراربود این اپراتوردر ۱۵سال، مبلغ ۱۶هزار میلیارد ریال به دولت پرداخت و ۱۷میلیون مشترک جذب کند.
اماوزیر ارتباطات ۲۰اردیبهشت ماه جاری اعلام کرد که این کنسرسیوم نتوانسته از فرصت سرمایه گذاری در پروژه اپراتور سوم تلفن همراه ایران استفاده کند و از این پروژه کنار گذاشته شد.
کنسرسیوم زین ایران متشکل از صندوق بازنشستگان صدا و سیما ، ذخیره فرهنگیان و اپراتور کویتی “زین” است که بعد از کنسرسیوم تامین – اتصالات به عنوان نفر دوم در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه کشور برگزیده شد.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا