نظارت بر اینترنت هم خصوصی می شود

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از آسوشیتدپرس، به دنبال تقاضای اتحادیه اروپا از ثبت‌کنندگان منطقه‌ای اینترنت که ماه گذشته برای پایان دادن به توافق همکاری میان آیکان – سازمان نظارت بر نام‌ها و شماره‌های اینترنتی – و وزارت بازرگانی آمریکا پیشنهاد شد، این گروه هم لایحه خصوصی سازی نظارت بر اینترنت را …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از آسوشیتدپرس، به دنبال تقاضای اتحادیه اروپا از ثبت‌کنندگان منطقه‌ای اینترنت که ماه گذشته برای پایان دادن به توافق همکاری میان آیکان – سازمان نظارت بر نام‌ها و شماره‌های اینترنتی – و وزارت بازرگانی آمریکا پیشنهاد شد، این گروه هم لایحه خصوصی سازی نظارت بر اینترنت را مطرح کردند.
مسوولان ثبت آدرس‌های IP مناطق جغرافیایی (RIR) نیز اقدام به ارایه بیانیه ای مبنی بر اینکه زمان آن رسیده که دولت‌ آمریکا از کنترل اینترنت کنار بکشد، کردند.
مدیر‌کل ثبت کننده اینترنت منطقه اروپا، RIPE NCC به تک ورلد اظهار کرده که هیچ نوع پیوستگی بین تقاضای اتحادیه اروپا و موضع RIRها وجود ندارد و ما هیچ مشورتی با یکدیگر انجام نداده‌ایم.
آیکان سازمان غیرانتفاعی واقع در جنوب کالیفرنیاست که بر به‌کارگیری نام‌های دامنه و آدرس‌های پروتکل اینترنتی که به رایانه‌ها کمک می‌کنند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، نظارت می‌کند.
این سازمان که در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد، تحت نظارت وزارت بازرگانی آمریکا فعالیت می‌کند که در نتیجه آن نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده زیرا اینترنت متعلق به منطقه گسترده‌تری دانسته می‌شود.
کشورهای دیگر نیز خواستار نظارت بین‌المللی بیش‌تر بر آیکان هستند. در ماه مه کمیسر جامعه اطلاعاتی اتحادیه اروپا خواستار ایجاد گروهی از ۱۲ کشور برای نظارت بر این سازمان شد.
۱۳۵/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا