تدوین پیش نویس منشور اخلاقی سازمان

بیتا طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: سازمان نظام صنفی رایانه‌یی به‌عنوان یکی از نهادهای فعال در حوزه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات نقش موثر و مهمی را در این عرصه ایفا می‌کند.وی افزود: آیین اخلاقی هر حرفه بیانگر اصول ارزش‌های پایدار و محوری اعضا در ارتباط با جامعه و …

بیتا طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: سازمان نظام صنفی رایانه‌یی به‌عنوان یکی از نهادهای فعال در حوزه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات نقش موثر و مهمی را در این عرصه ایفا می‌کند.
وی افزود: آیین اخلاقی هر حرفه بیانگر اصول ارزش‌های پایدار و محوری اعضا در ارتباط با جامعه و گروه‌های دارای حق و منفعت آن حرفه است، هدف آن حفظ حقوق و حفاظت و دفاع از جامعه و گروه‌های مذکور در برابر ضرر و زیان‌های احتمالی ناشی از عملکرد آن حرفه است.
او تاکید کرد: امروز نیاز به رعایت اصول اخلاق حرفه‌یی در حوزه IT با توجه به ورود آن در کلیه حوزه‌ها از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره بیش از گذشته احساس می‌شود.
طهماسبی با بیان اینکه روند پرشتاب دستاوردهای این حوزه در سال‌های اخیر هر چند رشد شگفتی به همراه داشته، آسیب‌های جدی نیز در حوزه‌های اخلاق، فرهنگ و محیط اجتماعی وارد کرده است اظهار کرد: اصول اخلاقی مورد نظر نه تنها باید منافع ملی بلکه باید حقوق کارفرمایان، کارکنان و جامعه را محترم شمرده و از آن دفاع کند.
رییس کمیسیون فرهنگی و سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران در پایان خاطر نشان کرد:‌ پس از بررسی دقیق پیش‌نویس اولیه این منشور در کارگروه منشور اخلاقی کمیسیون فرهنگی، به هیات مدیره ارائه شد که با درخواست اصلاحاتی از جانب هیات مدیره در حال تهیه پیش‌نویس دوم آن در کمیسیون فرهنگی هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا