سوییسی‌ها هواپیمای خورشیدی ساختند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، برتراند پیکارد، پیشرو در ساخت بالون روز جمعه از هواپیمایی پرده برداری کرد که انرژی خود را از نور خورشید تامین می کند و قرار است سراسر دنیا را استفاه از انرژی خورشید بپیماید.نمونه اولیه این هواپیما که Solar Impulse نامیده می شود به …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، برتراند پیکارد، پیشرو در ساخت بالون روز جمعه از هواپیمایی پرده برداری کرد که انرژی خود را از نور خورشید تامین می کند و قرار است سراسر دنیا را استفاه از انرژی خورشید بپیماید.
نمونه اولیه این هواپیما که Solar Impulse نامیده می شود به شکل زنبور است و سایز و طول بال‌های آن به اندازه جت جامبو است که با حضور ۸۰۰ نفر در زوریخ، پس از ۶ سال کار، رونمایی شد.
درست ۱۰ سال پس از اینکه پیکارد و بریتون برین جونز اولین پرواز بدون توقف خود را در سراسر دنیا با بالون Orbiter به انجام رساندند، تیم سازنده هواپیمای Solar Impulse قصد دارند اثبات کنند که انرژی های تجدید شدنی خیالی نیستند.
پیکارد معتقد است که اگر یک هواپیما توانایی پرواز شبانه روزی بدون سوخت را داشته باشد پس انرژی آن فقط توسط خورشید تامین خواهد شد و به این ترتیب کسی نمی تواند ادعا کند که این موضوع برای چرخش موتوز، گرما و سیستم شرایط هوایی و رایانه ای آن غیر ممکن است.
اگر چه به شکل رایانه ای این هواپیما مورد آزمایش قرار گرفته، نمونه اولیه HB-SIA  به شکل کامل تا پایان سال مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.
آزمایش این هواپیما با پرواز دو روز و یک شب کامل خواهد شد و فقط با انرژی خورشید پرواز خواهد کرد و دومین مرحله آزمایشی پرواز آن در ۵ مرحله طی سال ۲۰۱۲ مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.
در ساخت این هواپیما از فیبرهای کربنی استفاده شده که بر روی بال های آن که ۴/۶۳ متر طول دارند متمرکز شده، اما وزن آن کمی بیشتر از اتومبیل هایی با سایز متوسط است.
۱۲ هزار سلول خورشیدی بر روی بال‌های این هواپیما قرار دارد و ۱۰ موتور الکتریکی با قدرت اسب بخار دارد، همچنین باتری های آن ۴۰۰ کیلوگرم وزن دارند که در طول شب انرژی این دستگاه را تامین می کنند.
۱۳۵/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا