نیازمند توسعه بخش مخابرات صنعتی هستیم

چرخه‌ اقتصاد کشور با سرویس‌های نوین تلفن همراه سریع می‌شود علی فتوت احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ادامه داد: با توجه به بهره‌مندی از خدمات تلفن همراه توسط مشترکان این وسیله ارتباطی که از این راه تعدادی از خدمات مختلف دو سویه را دریافت می‌کنند عملکرد خوبی دیده شده است. ورود …

چرخه‌ اقتصاد کشور با سرویس‌های نوین تلفن همراه سریع می‌شود 
علی فتوت احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ادامه داد: با توجه به بهره‌مندی از خدمات تلفن همراه توسط مشترکان این وسیله ارتباطی که از این راه تعدادی از خدمات مختلف دو سویه را دریافت می‌کنند عملکرد خوبی دیده شده است. ورود بخش خصوصی به عرصه‌ مخابرات و تلفن همراه نیز از دیگر دستاوردهای بخش مخابرات است.
وی همچنین درباره شرکت‌های دانش پایه فعال در عرصه مخابرات افزود: شرکت‌های دانش پایه که سهمی در توسعه تلفن همراه در کشور داشتند شبکه‌ای را به وجود آورده‌اند که در حال کارکردن است. این شرکت‌ها که در نصب این شبکه دخیل بودند به ازای کاری که انجام داده‌اند پول دریافت نکرده‌اند.
این استادیار دانشگاه با بیان اینکه از توسعه‌ انجام شده در حوزه مخابرات به ویژه بخش ارتباطات سیار باید نتیجه‌ای در توسعه شرکت‌های دانش پایه حاصل می‌شد که نشده است خاطرنشان کرد: در بعد توسعه تحقیقات نباید محتاج شرکت‌های خارجی باشیم.
او تاکید کرد: به این منظور باید مرکز تحقیقات مخابرات ایران به شدت تقویت شود آنچنان که نهادینه شدن دیدگاه سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی اهمیت بسیاری در توسعه آینده‌ی بخش مخابرات کشور دارد.
فتوت احمدی همچنین اظهار کرد: باید خدمات وایمکس به صورت خصوصی و ISPها وارد کشور شود. افزایش خدمات ارزش افزوده تلفن همراه نیز می‌تواند چشم‌انداز مثبتی را پیش روی حوزه‌ مخابرات کشور قرار دهد و به این منظور نیازمند توسعه بخش مخابرات صنعتی هستیم که این توسعه را حمایت کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا