تولیدکنندگان وطنی گوشی تلفن همراه دستاورد جدیدی ارائه نکردند

“نصرت الله شریفی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: افزایش یک شبه تعرفه تلفن همراه که از سه سال گذشته تنها به منظور حمایت از تولید کنندگان صورت گرفته شد، تا کنون  دستاوردی به همراه نداشته است.وی افزود: در سال ۸۵ که طور به ناگهانی وغیر کارشناسی تعرفه واردات موبایل از چهار …

“نصرت الله شریفی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: افزایش یک شبه تعرفه تلفن همراه که از سه سال گذشته تنها به منظور حمایت از تولید کنندگان صورت گرفته شد، تا کنون  دستاوردی به همراه نداشته است.
وی افزود: در سال ۸۵ که طور به ناگهانی وغیر کارشناسی تعرفه واردات موبایل از چهار درصد به ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد و در پی آن نیز چند شرکت وابسته به دولت با اخذ وام شروع به مونتاژ تعدادی گوشی چینی در ایران کردند که این کار به نوعی توهین به تولید کنندگان بود.
وی تصریح کرد: مونتاژ، استفاده از روش های SKD ، واردات مین برد ( Main Board ) و جعبه  و مونتاژ اولیه ، آن هم برخلاف قول های داده شده مبنی بر تولید دو میلیون گوشی در سال اول که هم اکنون پس از سه سال فقط یکصد هزار دستگاه تولید و در گلوگاه فروش گیر افتادند چون قطعنا نه به تکنولوژی روز تجهیز شدند و نه برندسازی صورت گرفته شد.
مدیرعامل شرکت “فیتکو” ادامه داد: در پی بالا بودن تعرفه واردات گوشی که منجر به کاهش حضور شرکت های قانونی شده است، باعث در اختیار گرفتن بیش از  ۹۷ درصد از سهم بازار به فعالان غیر قانونی شد.
شریفی خاطر نشان کرد: نبود اتحادیه واحد برای صنف تلفن همراه یکی ازدلایل اصلی افزایش تقلب در بازار تلفن همراه ارزیابی می شود که این روزها نیز ضرورت وجود تشکل مستقلی برای نظارت و پیگیری آنچه در این بازار می گذرد، بیشتر احساس می شود.
وی با اشاره به وضعیت فعلی بازار تلفن همراه افزود: حضور کمرنگ نهادهای مرتبط با مبارزه علیه قاچاق گوشی در بازار تلفن همراه باعث می شود تا فعالیت قاچاقچیان گوشی تلفن همراه همچنان رو به گسترش باشد.
۱۲۹/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا