گوگل دزد گرفت

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از آسوشیتدپرس، پلیس هلند با استفاده از دید خیابانی نقشه گوگل، دو برادر سارق را که دوچرخه، پول و تلفن همراه یک نوجوان را ربوده بودند، دستگیر کرد.سخنگوی پلیس هلند با اشاره به اینکه این اولین باری است که تصاویر دید خیابانی برای تجسس در جرایم در …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از آسوشیتدپرس، پلیس هلند با استفاده از دید خیابانی نقشه گوگل، دو برادر سارق را که دوچرخه، پول و تلفن همراه یک نوجوان را ربوده بودند، دستگیر کرد.
سخنگوی پلیس هلند با اشاره به اینکه این اولین باری است که تصاویر دید خیابانی برای تجسس در جرایم در این کشور مورد استفاده قرار گرفته اعلام کرد: این کاربرد واقعا منحصربه‌فرد است.
ماجرای این سرقت از آنجا آغاز شد که یک پسر ۱۴ ساله در اواخر ماه سپتامبر گذشته به پلیس مراجعه و گزارش داد که وی در حال دوچرخه‌سواری در شهر گرونینگن بوده که دو سارق به وی حمله کرده و ۱۶۵ یورو و تلفن همراهش را به زور از وی گرفته‌اند.
پلیس نیز برای بررسی این مورد، با گوگل تماس گرفت و درخواست رسمی خود را برای دریافت عکس‌های اصلی تیره نشده‌ای ارسال کرد که توسط دوربین‌های ویژه دید خیابانی گرفته شده‌ بود. مسوولان گوگل در پاسخ به این درخواست، علت اصلی آن را پرسیده و بلافاصله آن تصاویر را در اختیار مقامات پلیس هلند قرار داد.
هنگامی که پلیس عکس‌های تیره نشده این دو سارق را مشاهده و آنها را با توصیف‌های قربانی سرقت تطبیق داد مبادرت به دستگیری آنها کرد.
دید خیابانی بخشی از برنامه Google Maps است که تصاویر گرفته شده از سطح خیابان‌های یک شهر را به نمایش می‌گذارد. اما گوگل به دلیل نگرانی جوامع محتلف‌ نسبت به نقض حریم خصوصی افراد مشاهده شده در تصاویر، جزییاتی نظیر چهره‌های قابل شناسایی و پلاک خودروها را قبل از انتشار در این سرویس تیره می‌کند.
این سرویس از سال ۲۰۰۷ و تنها برای برخی از شهرهای آمریکا راه‌اندازی شد و خودروهای ویژه با استفاده از دوربین‌هایی که روی سقف آنها نصب شده، تصاویر مورد نیاز از خیابان‌های عمومی شهرهای بزرگ را تهیه می‌کنند. 
۱۳۵/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا