گوگل فناوری تشخیص تصاویر ارایه می دهد

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از پی سی ورد، تحقیقات نشان داده است که انسان نسبت به رایانه در الگو شناسی برتری داشته و رایانه ها در زمینه تشخیص تصاویر خیلی هوشمند نیستند.مغز انسان می تواند فورا تصاویر مهم و معروف همچون تندیس آزادی یا دیوار چین را تشخیص دهد، اما رایانه ها …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از پی سی ورد، تحقیقات نشان داده است که انسان نسبت به رایانه در الگو شناسی برتری داشته و رایانه ها در زمینه تشخیص تصاویر خیلی هوشمند نیستند.
مغز انسان می تواند فورا تصاویر مهم و معروف همچون تندیس آزادی یا دیوار چین را تشخیص دهد، اما رایانه ها نوعا بدون دخالت انسان و وارد کردن کلمات کلیدی قادر به تشخیص نیستند.
گوگل در حال ارایه فناوری است که این موضوع را امکان پذیر کند و با ارایه  پروژه تحقیقاتی پژوهشی خود با عنوان “computer vision” در حال تحقق این طرح است.
این غول جستجوی اینترنتی امکان تشخیص مکان ها و موضوعات برجسته و تاریخی را در کنفرانس CVPR روز دوشنبه در “میامی” عنوان کرد.
این فناوری جدید اجازه می دهد که رایانه ها به سرعت تصاویر بیش از ۵۰ هزار نقطه تاریخی و مهم دنیا را با ۸۰ درصد ضریب دقت تشخیص دهند.
۱۳۵/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا