ژاپن به خاطر باتری از کره جنوبی به WTO شکایت می کند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از اینفو ورد، به گزارش روزنامه یومیوری شیمبون، این قوانین مستلزم آن است که سازندگان باتری‌های ژاپنی از یک آژانس کره ای (کره جنوبی) پیش از آنکه اقدام به فروش این باتری‌ها در کشور خود کنند برای محصولاتشان گواهی نامه ای بگیرند.با این حال باتری‌هایی که توسط …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از اینفو ورد، به گزارش روزنامه یومیوری شیمبون، این قوانین مستلزم آن است که سازندگان باتری‌های ژاپنی از یک آژانس کره ای (کره جنوبی) پیش از آنکه اقدام به فروش این باتری‌ها در کشور خود کنند برای محصولاتشان گواهی نامه ای بگیرند.
با این حال باتری‌هایی که توسط شرکت‌های رقیب ساخته می‌شود در آمریکا از قوانین مستثنی است زیرا باتری‌هایی که در آمریکا به فروش می رود توسط سازمان استاندار آمریکا تایید می شود.
سازندگان باتری‌های ژاپنی برای تولید بیش از نیمی از باتری‌های لیتیوم یونی دنیا مسوولیت دارند و این دولت نگران است که این قوانین برنامه ریزی شده که از یکم ژوییه اجرایی می شود مانع رقابت شرکت های ژاپنی در بازار کره شود.
دولت ژاپن اعلام کرد در جلسه سازمان تجارت جهانی که در ژنو طی این هفته برگزار می شود اعتراض می کند.
باتری های لیتیوم یونی در طیف وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد که از آن جمله می توان به تلفن های همراه، دوربین های دیجیتالی و کنسولهای بازی اشاره کرد.
۱۳۵/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا