سرعت توسعه تکنولوژی‌های محاوره‌ای در کشور کند است

در حالیکه تکنولوژی‌های محاوره‌ای به سرعت در دنیا فراگیر می‌شود، اما سرعت توسعه این تکنولوژی‌ها در کشور کند است.حسین میری، کارشناس فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: در حالی‌که تکنولوژی‌های محاوره‌ای به سرعت در دنیا فراگیر می‌شود، اما سرعت توسعه این تکنولوژی‌ها درکشور کند است.میری در توضیح مفهوم تکنولوژی‌های محاوره‌ای عنوان کرد: تکنولوژی‌های …

در حالیکه تکنولوژی‌های محاوره‌ای به سرعت در دنیا فراگیر می‌شود، اما سرعت توسعه این تکنولوژی‌ها در کشور کند است.
حسین میری، کارشناس فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: در حالی‌که تکنولوژی‌های محاوره‌ای به سرعت در دنیا فراگیر می‌شود، اما سرعت توسعه این تکنولوژی‌ها درکشور کند است.
میری در توضیح مفهوم تکنولوژی‌های محاوره‌ای عنوان کرد: تکنولوژی‌های محاوره‌ای به بخشی از تکنولوژی‌ها اطلاق می‌شود که کاربرد آن برای عامه مردم آسان باشد، همچنین سلف سرویس‌ها بخش مهمی از تکنولوژی‌های محاوره‌ای ‌هستند که زیرمجموعه‌هایی همچون کیوسک‌های اطلاع‌رسانی، اینترنت و کیوسک‌های e_banking را شامل می‌شوند.
وی درباره وضعیت استفاده از این نوع تکنولوژی‌ها در کشور اظهار داشت: اگرچه در سال‌های اخیر جهش مناسبی به سمت استفاده از سلف‌سرویس‌ها در کشور آغاز شده است، اما متأسفانه عدم اطمینان مشتریان به خصوص در بخش e_banking موجب شده است این تکنولوژی‌ها با سرعت کندی توسعه پیدا کند. این در حالی‌است که در بسیاری از کشورهای دنیا استفاده از این نوع تکنولوژی‌ها کاملاً فراگیر شده است.
این کارشناس فناوری اطلاعات همچنین یادآور شد: فعالیت‌های قابل توجهی در راستای تولید کیوسک‌های اطلاع‌رسانی در کشور انجام شده است و باید به توانمندی شرکت‌های داخلی برای تولید تجهیزات در این عرصه توجه شود. در عین حال تولیدکنندگان تجهیزات داخلی نیز باید مباحث امنیتی را مورد توجه ویژه قرار دهند.
میری در پایان با اشاره به نقش مهم دولت در فرهنگ‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای استفاده از این تکنولوژی‌ها اظهار امیدواری کرد: سرمایه‌گذاری مناسب در این عرصه بتواند به ایجاد دولت الکترونیکی در کشور کمک کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا