راه‌اندازی الکترونیکی برنامه جامع آموزشی کشور

سعید سالاریان ـ معاون پشتیبانی دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی ـ در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: در تفاهم‌نامه‌ای که به‌طور سه جانبه بین دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی و ستاد تبصره ۱۳ و دانشگاه پیام نور تنظیم و به امضای روسای سه دستگاه رسیده است مقرر …

سعید سالاریان ـ معاون پشتیبانی دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی ـ در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: در تفاهم‌نامه‌ای که به‌طور سه جانبه بین دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی و ستاد تبصره ۱۳ و دانشگاه پیام نور تنظیم و به امضای روسای سه دستگاه رسیده است مقرر شد این دانشگاه دیتای مورد نظر را برروی سیستم قرار دهد تا بعد از تست و حصول اطمینان از نبود مشکل در اجرای سیستم و عملیاتی شدن برنامه در حد پایلوت سیستم را جهت بهره‌برداری به سایر دانشگاه‌ها عرضه کنیم.
وی با بیان این که دانشگاه پیام نور به دلیل تعداد زیاد دانشجو و حجم بالای اطلاعات، به‌عنوان پایلوت اجرای طرح تعیین شده ابراز امیدواری کرد که با همکاری جدی دانشگاه پیام نور به‌زودی مراحل اجرایی آغاز شود.
او خاطرنشان کرد: در صورت وجود هرگونه اشکال در بهره‌برداری پیام نور از این سیستم دانشگاه دیگری را به عنوان پایلوت طرح انتخاب خواهیم کرد.
معاون پشتیبانی دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی اعلام آمادگی کرد تا پس از پیاده‌سازی سیستم در پایلوت دیتای مورد نظر هر دانشگاهی که متقاضی باشد را برروی سیستم جامع آموزش دانشگاهی کشور قرار دهیم زیرا این تصمیم وجود دارد که این سیستم را در تمام نظام آموزشی دانشگاه‌های کشور تسری دهیم.
وی با تاکید بر اینکه هاستینگ اطلاعات و نظام جامع آموزش در ایران خواهد بود، گفت: تفاهم‌نامه‌ اجرای سیستم جامع آموزش کشور بین شورای عالی اطلاع‌رسانی، ستاد تبصره ۱۳ و دانشگاه پیام نور مبادله شد.
او تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا یک سیستم واحد جامع اتوماسیون آموزشی و اداری در دانشگاه‌های کشور داشته باشیم که با اندک تغییراتی نسبت به شرایط خاص هر دانشگاه به صورت یکپارچه و ساختار واحد در تمام دانشگاه‌ها قابلیت استفاده داشته باشد که البته این به فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت دانشگاه‌ها نیاز دارد.
وی درباره برنامه توسعه‌ای سیستم جامع آموزشی کشور گفت: بعد از پیاده‌سازی دقیق و صحیح در حوزه‌های اداری دانشگاه‌ها سیستم را در بخش آموزش الکترونیک گسترش می‌دهیم تا آموزش دروس مختلف به صورت آنلاین، پله پله آغاز شود. در این بخش قسمت‌هایی با توجه به نیاز دانشگاه‌ها آماده شده است.
او با بیان اینکه زمانی که برای هزینه این پروژه تصمیم‌گیری می‌شد این نکته که سیستم جامع آموزشی کشور منحصر به یک دانشگاه نشود، مورد توجه ویژه بود تاکید کرد: اعتبار این طرح از محل اعتبارات ستاد تبصره ۱۳ و با هدف کاهش تقاضای سفر تامین شده و کل برنامه با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.
سالاریان روسای دانشگاه‌های کشور را مورد خطاب قرار داده و خاطرنشان کرد: اولا مجموعه نیازهای سخت‌افزاری و نرم افزاری این سیستم در لایه زیرساخت هم اکنون در دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی تدارک دیده شده و پیاده‌سازی شده است و نرم‌افزار مذکور نیز نصب و راه‌اندازی شده و آماده بهره‌برداری است.
وی در پایان اظهار کرد: طبق مفاد قرارداد لیسانس این نرم‌افزار در اختیار دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی بوده و می تواند به هر تعداد دانشگاه که لازم باشد بدون دریافت هرگونه هزینه اضافی واگذار کند. بنابراین از این پس دانشگاه‌ها نیازی به صرف هزینه موازی جهت تهیه اینگونه برنامه‌ها ندارند و بدین ترتیب صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌های خرید تکراری این گونه نرم‌افزارها در سال اصلاح الگوی مصرف انجام گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا