چینی ها پروژه وایمکس اسپادان را اجرا می کنند

شهرام ستایشی در گفت وگو با خبرنگارسازمان خبری موبنا، اظهار داشت :نصب تجهیزات پروژه وایمکس اسپادان به عهده  پیمانکاران ایرانی خواهد بود.وی با بیان اینکه سفارش های پروژه به شرکت های چینی حدود دو تا سه ماه طول می کشد، گفت: اسپادان برای ارائه سرویس مذکور به مشترکان تا پایان آذرماه فرصت دارد و باید سرویس …

شهرام ستایشی در گفت وگو با خبرنگارسازمان خبری موبنا، اظهار داشت :نصب تجهیزات پروژه وایمکس اسپادان به عهده  پیمانکاران ایرانی خواهد بود.
وی با بیان اینکه سفارش های پروژه به شرکت های چینی حدود دو تا سه ماه طول می کشد، گفت: اسپادان برای ارائه سرویس مذکور به مشترکان تا پایان آذرماه فرصت دارد و باید سرویس وایمکس را در شش سال به ۲۰هزار مشترک ارائه کند.
ستایشی با تاکید براینکه “وایمکس” تکنولوژی جدیدی محسوب می شود و شبکه هایی  که در سطح دنیا این سرویس را ارائه می کنند بسیار محدود است، ادامه داد: هم اکنون شرکت های چینی با استقبال از این پروژه،  آماده راه اندازی و نصب این سرویس در کشورهستند.
مدیرعامل اسپادان تصریح کرد: هم اکنون شبکه سراسری که بتواند در زمینه سرویس وایمکس مشترکان را در کشور پشتیبانی کند، بسیار محدود است.
به گزارش موبنا برای دسترسی به شبکه های پرسرعت، چهار اپراتور مبین نت، ایرانسل، اسپادان و رایانه دانش بر اساس پروانه صادر شده می توانند خدمت وایمکس را در قالب کاربری ثابت عرضه کنند.
اپراتورهای ارایه دهنده خدمات وایمکس ، ۹ماه فرصت دارند تا سرویس های مبتنی بر این فناوری را عرضه کنند و ۸۰درصد مراکز استان ها را تحت پوشش قرار دهند.
شرکت ارتباطات مبین نت که در ۳۰استان مجوز ارایه خدمات باند وسیع را دریافت کرد با حق امتیاز پایه  ۸۶۲ میلیارد ریال بیشترین میزان حق امتیاز را کسب کرده است.
“حق امتیاز پایه ایرانسل ۵۲۴ میلیارد بود که جمع مبلغ بدست آمده از مزایده ۶۹۰۳ میلیارد ریال و مبلغ جمع امتیاز اسپادان نیز با حق امتیاز پایه ۷۱میلیارد ریال ، مبلغ ۹۰میلیارد ریال است .
۴۰درصد مبالغ حق امتیاز در زمان صدور پروانه و الباقی نیز هر سال به میزان ۱۰ درصد از برندگان دریافت می شود.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا