برگزاری رایانه‌ای سبب جلوگیری از تخلفات انتخاباتی می‌شود

محمدعلی محمدی‌نژاد امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: رای‌گیری از مردم در انتخابات این دوره به صورت دستی انجام می‌شود اما انتخابات در سه مرحله رایانه‌ای شده است.وی تصریح کرد: ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری در تهران، نام‌نویسی از رای‌دهندگان و ثبت کد ملی آنها و نیز ارسال آمار آرا به ستاد …

محمدعلی محمدی‌نژاد امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: رای‌گیری از مردم در انتخابات این دوره به صورت دستی انجام می‌شود اما انتخابات در سه مرحله رایانه‌ای شده است.
وی تصریح کرد: ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری در تهران، نام‌نویسی از رای‌دهندگان و ثبت کد ملی آنها و نیز ارسال آمار آرا به ستاد انتخابات در انتخابات دهم ریاست جمهوری از طریق رایانه‌ انجام می‌شود.
مسئول کمیته فناوری ستاد انتخابات استان سمنان تسریع در برگزاری انتخابات را یکی از مزیت‌های استفاده از مکانیزم‌های رایانه‌ای در انتخابات عنوان کرد و اظهار داشت: با رایانه‌ای شدن انتخابات، دیگر هیچ کس نمی‌تواند بیش از یک بار رای دهد.
محمدی‌نژاد افزود: در نرم‌افزارهای پیش‌بینی شده، قبل از انجام هر عملیاتی کد ملی فرد به سامانه وارد می‌شود.
وی ادامه داد: اگر به هر علتی سامانه بگوید، کد ملی فرد معتبر نیست، فرد یک بار رای داده و یا هر پیغام دیگری از سامانه نرم‌افزاری دریافت شود، ملاک براساس قانون اساسی کشور شناسنامه فرد است.
مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری سمنان اضافه کرد: اعضای شعبه‌های اخذ رای در این صورت موظف به رای‌گیری از فرد هستند و سامانه رایانه‌ای در حقیقت سبب شناسایی افرادی می‌شود که به نوعی مدارک آنها اشکال دارد.
محمدی‌نژاد ارسال آمارها پس از شمارش آرا و تنظیم صورت‌جلسه از طریق سامانه نرم‌افزاری انتخابات را از دیگر فعالیت‌های رایانه‌ای انتخابات این دوره دانست.
۵۸۲ شعبه اخذ رای برای جمع‌آوری آرای مردم در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان مستقر شده است.
از مجموع این شعبه‌ها، ۳۹۳ شعبه شهری و ۱۸۹ شعبه روستایی است.
برای انتخابات امروز، ۴۳۳ صندوق ثابت و ۱۴۹ صندوق سیار نیز برای جمع‌‌آوری آرای مردم پیش‌بینی شده است.
بیش از۴۰۰ هزار نفر در استان سمنان واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری هستند.
۱۵ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان سمنان فعال شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا