سلیمانی از مرکز نظارت و کنترل بازار ارتباطات ترکیه بازدید کرد

به گزارش ایرنا، سلیمانی که چهارشنبه شب برای شرکت در دومین اجلاس کمیسیون مشترک ارتباطات جمهوری اسلامی ایران و ترکیه وارد آنکارا شد، امروز با حضور در مرکز یاد شده که داخل مجموعه دانشگاه حاجب تپه این شهر تاسیس شده، بازدید به عمل آورد. مسوولین آزمایشگاه با تشریح فعالیتهای آن و هزینه شش میلیون یورویی …

به گزارش ایرنا، سلیمانی که چهارشنبه شب برای شرکت در دومین اجلاس کمیسیون مشترک ارتباطات جمهوری اسلامی ایران و ترکیه وارد آنکارا شد، امروز با حضور در مرکز یاد شده که داخل مجموعه دانشگاه حاجب تپه این شهر تاسیس شده، بازدید به عمل آورد.
مسوولین آزمایشگاه با تشریح فعالیتهای آن و هزینه شش میلیون یورویی که برای برپایی این مرکز تخصیص داده شده ، مدعی شدند : به گفته شرکت زیمنس و چند شرکت بزرگ فناوری که در احداث این مرکز مشارکت داشتند، آزمایشگاه تخصصی ارتباطات ترکیه بزرگترین آزمایشگاه اروپا و یکی از چند آزمایشگاه بزرگ جهان به شمار می رود.
هنگام بازدید سلیمانی از مرکز آزمایشگاههای ارتباطات ترکیه، دکتر ” طایفون آجارار” رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه، ” بهمن حسین پور” سفیر جمهوری اسلامی ایران و مسوولان بلندپایه مخابرات جمهوری اسلامی وی را همراهی می کردند.
این مرکز به دنبال تاسیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه در سال ژانویه ۲۰۰۲ میلادی ایجاد شد.
در این مرکز دستگاههای پیشرفته ای برای آزمایش محصولات جدید فناوری که به بازار عرضه می شود، تعبیه شده و تجهیزات بعد از دریافت گواهینامه لازم از این مرکز می توانند به بازار ترکیه وارد شوند .
مسوولان آزمایشگاه مزبور گزارش مفصلی از مبارزه سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات ترکیه برای به هنجار کشیدن و قانون مدار کردن بازار تلفن های همراه در ترکیه به سلیمانی عرضه کردند و آمارهایی را ارایه دادند که مورد توجه هیات ایرانی قرار گرفت.
نمونه ای از اقدامات این مرکز به ثبت رساندن تلفن های وارد بازار شده با شماره بدنه آنها و به این ترتیب جلوگیری از ورود تلفن های قاچاق به بازار می باشد.
بخش دیگری از کنترل های سازمان مربوط به امضای الکترونیک و استفاده بهینه از اینترنت و بی سیم می باشد که در این زمینه نیز اطلاعات مبسوطی به وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران ارائه شد.
محمد سلیمانی پیش از ظهر امروز با ” نهاد ارگین” وزیر صنایع و بازرگانی ترکیه نیز دیدار و گفت و گو کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز ضمن دیدار با ” بنالی یلدرم” وزیر ارتباطات ترکیه در دومین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای ارتباطاتی ایران و ترکیه نیز شرکت خواهد کرد.
انتظار می رود در خاتمه این جلسه یادداشت همکاری نیز با طرفهای ترک در زمینه توسعه همکاری های مخابراتی از سوی وزرای دوکشور به امضا برسد .
سلیمانی فردا عازم استانبول شده و از تاسیسات و مراکز فنی شرکت مخابرات ترکیه (تله کوم ) و ترکسل ( بزرگترین اپراتور تلفن همراه ترکیه) بازدید و با نمایندگان و دست اندرکاران بخش ارتباطات ترکیه دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا