هوواوی چین برنده مناقصه شبکه ملی IP شد

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، این شرکت چینی با شریک داخلی خود برنده مناقصه “کر و سوپر کر” شرکت ارتباطات زیرساخت شده و قراردادش را به امضا رسانده است.این مناقصه که برای توسعه زیرساخت های اطلاعاتی کشور انجام شد خرید و نصب تجهیزات شبکه ملی IP  (اینترنت پروتکل ) را در لایه های ” …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، این شرکت چینی با شریک داخلی خود برنده مناقصه “کر و سوپر کر” شرکت ارتباطات زیرساخت شده و قراردادش را به امضا رسانده است.
این مناقصه که برای توسعه زیرساخت های اطلاعاتی کشور انجام شد خرید و نصب تجهیزات شبکه ملی IP  (اینترنت پروتکل ) را در لایه های ” کر و سوپر کر” با رقم قرارداد حدود ۶۸میلیارد تومان به واگذار کرده است.
پروژه توسعه شبکه در لایه های دسترسی Core و  Edge با هدف پیاده سازی اهداف کمی و کیفی برنامه چهارم توسعه و گسترش و ارتقای ظرفیت شبکه ملی IP کشور در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفت.
این پروژه که برای اولین بار در سال ۸۴ به مناقصه گذاشته شده بود برای بار سوم تجدید شد و هم اکنون به سرانجام رسیده و شرکت هوواوی به عنوان برنده، تمامی شرایط مناقصه را پذیرفته است.
این مناقصه در مرحله اول به جمع بندی نرسید و شرکت فن آوری اطلاعات ناگزیر به ابطال و تجدید مناقصه شد .
در مرحله دوم نیز برگزاری این مناقصه با پیچیدگی های بسیار از لحاظ فنی، قیمت و شرکت کنندگان روبرو شد که وزارت ارتباطات بار دیگر آن را ابطال کرد.
طی سالهای اخیر هوواوی با قدرت بر سر طرح راه اندازی شبکه ملی IP  ایستادگی کرده و در طول مدت چندین باره برگزاری مناقصه آن از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت، این کمپانی چینی در هر دوره به طور کامل حضور داشته و در نهایت هم در آخرین دوره برگزاری آن، تنها شرکت کننده این مناقصه بود و به همین دلیل تکلیف این مناقصه با همین یک شرکت کننده نهایی شد.
هوواوی چین که عنوان بزرگترین تامین کننده تجهیزات مخابراتی ایران را یدک می کشد در اکثر پروژه های مخابراتی ایران حضور فعال دارد و وابستگی ایران را به خود آنچنان افزایش داده که اکنون نخستین عنوان تجاری مطرح ایران در میان تامین کنندگان تجهیزات مخابراتی به شمار می رود .
اجرای پروژه ای موسوم به OCS برای بیلینگ همراه اول، قرارداد تامین تجهیزات GPRS این اپراتور و نصب و راه اندازی شبکه های وایمکس از جمله پروژه هایی است که این شرکت چینی در آن حضور دارد.
پروژه “کر و سوپر کر” شاهراه اطلاعاتی را فراهم می کند که می توان روی آن خدمات و سرویس های ارتباطی متعددی را تعریف کرد.
شبکه ملی IP باعث ایجاد توسعه پهنای باند و ایجاد شبکه‌ای در سطح ملی می شود، البته این شبکه بهره‌ های زیادی دارد که یکی از اثرات آن ایجاد شبکه ملی اینترنت خواهد بود.
با ایجاد این شبکه و هاستینگ داخلی دیگر اطلاعات داخلی کشور از سایتهای خارجی عبور نمی کنند که این از نظر مسایل امنیتی و اقتصادی بسیار مفید است.
افزایش قابلیت ها و ظرفیت شبکه ملی IP با نگاه به شبکه های نسل جدید (NGN)، ارایه سرویس به شرکت های PAP ، ایجاد VPN سازمان ها و شرکت ها در سطح کشور و همچنین، ایجاد زیرساخت های پرظرفیت جهت ترانزیت ترافیک منطقه ای و بین المللی، ازدیگر اهداف اجرای این پروژه است.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا