چند خبر از حوزه ict

 توشیبا لپ تاپ جدید مدل ” مینی ان بی ۲۰۵ ”  را عرضه می کندموبنا – شرکت ژاپنی ” توشیبا” (Toshiba) لپ تاپ جدید مدل ” مینی ان بی ۲۰۵″ را به بازار عرضه می کند.به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” پرس” ،  لپ تاپ جدید توشیبا دارای قابلیت های جامع …

 توشیبا لپ تاپ جدید مدل ” مینی ان بی ۲۰۵ ”  را عرضه می کند
موبنا – شرکت ژاپنی ” توشیبا” (Toshiba) لپ تاپ جدید مدل ” مینی ان بی ۲۰۵″ را به بازار عرضه می کند.
به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” پرس” ،  لپ تاپ جدید توشیبا دارای قابلیت های جامع و وزن سبک بوده و مناسب کاربرانی که دارای مشغله زیاد هستند و باید لپ تاپ را همراه داشته باشند.
لپ تاپ Toshiba Mini NB205 دارای باتری با ظرفیت کار تا ۹ ساعت ، صفحه کلید کامل ، صفحه یا پد لمسی بزرگ ، صفحه نمایش ۱/۱۰ اینچی وایداسکرین / TruBrite/ LED / WSVGA ، سیستم عامل ویندوز ایکس پی ، تراشه پردازشگر اینتل اتم N280 با فرکانس ۶۶/۱ گیگاهرتس ، حافظه HDD با ظرفیت ۱۶۰ گیگابایت ، بلوتوث V2.1 + EDR ، حسگرفشرده درایو سخت توشیبا ، وزن  ۹/۲ پوند ، باتری با عمر طولانی ( ۶ عدد ) ، پورت یو اس بی -۲ ، وب کم داخلی ،شکاف استفاده از کارت حافظه جانبی ، شکاف قفل ایمنی ، ضمانت بین المللی یک ساله و پشتیبانی سرویس و تعمیرات یک ساله است.
قیمت فروش این لپ تاپ ۳۹۹ دلار اعلام شده است.
شرکت توشیبا Toshiba درسال ۱۹۳۹ در ژاپن تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در شهر “توکیو” قراردارد. این شرکت در زمینه تولید تجهیزات دیجیتال ، تلفن های دیجیتالی / تلفنی ،  وسایل الکترونیکی ، کامپیوتر، لوازم خانگی فعالیت دارد.
درآمد این شرکت در پایان سال مالی منتهی به مارس  ۲۰۰۸ میلادی،  ۷۶ میلیارد و ۶۸ میلیون دلار و سود آن در همین سال یک میلیارد و۲۷۴  میلیون دلار و تعداد کارکنان این شرکت درسال ۲۰۰۷ میلادی ،  ۱۹۰ هزار و ۷۰۸ نفراعلام شده است.
۱۳۱/۲۰
فروش رایانه از کانال های غیر مستقیم در خاورمیانه رونق می یابد
موبنا- تحقیقات نشان داده که بازار رایانه در خاورمیانه به سوی فروش از طریق کانال های غیر مستقیم سوق می یابد.
به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از عربین بیزینس، فروش رایانه از کانال های غیرمستقیم در سراسر دنیا نسبت به  ۵ سال گذشته رشد یافته و به ۷۴ درصد رسیده است، در حالی که این میزان طی ۵ سال گذشته ۶۷ درصد بوده است.
فروش رایانه در بازارهای خاورمیانه از طریق کانال های غیر مستقیم در طول چند سال اخیر به شدت با رشد همراه بوده و تحقیقات گارتنر نشان می دهد که این میزان در آینده نیز افزایش خواهد یافت.
۱۳۵/۲۰
نوکیا هدست بلوتوث جدید استریو مدل BH-905 را عرضه می کند
موبنا – شرکت نوکیا هدست بلوتوث استریو جدید مدل BH-905 را با قابلیت های جدید به بازار عرضه می کند.
به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” اسلش فون” ،  این وسیله جدید ساخت نوکیا دارای قابلیت حذف صداهای مزاحم و کریستال واضح کننده صدا و محدود کننده صداهای محیطی با استفاده از فن آوری ارایه شده توسط ” ولفسون میکرو الکترونیک” است.
نوکیا اولین بار است هدست بلوتوث استریو با طرح و قابلیت Nokia Bluetooth Stereo Headset BH-905. به بازار عرضه می کند.
از لحاظ فنی ، سیستم حذف صدای مزاحم این هدست بلوتوث در مجموع دارای ۱۰ میکروفون است که ۸ میکروفون آن برای حذف صداهای مزاحم و ۲ میکروفون دیگر برای دریافت صدای صحبت یا تلفن با صدای واضح و بلند و بدون پارازیت بکار می رود.
این هدست بلوتوث همچنین دارای یک کلید چند کاره برای تنظیم و مدیریت صدا ، موسیقی و ولوم کنترل صدا  و هچنین یک سوییچ برای فعال کردن سیستم است.
هدست بلوتوث یاد شده با رنج وسیعی از لوازم دارای پشتیبانی فن آوری بلوتوث بی سیم قابلیت کارآیی دارد.
این هدست بلوتوث دارای اتصالات استاندارد از جمله جک اتصال ۵/۳ میلیمتری برای متصل شده به دستگاههای خانگی و همچنین جک استاندارد ۳/۶ میلیمتری برای پلی یر های هواپیما و همچنین جک ها ی استاندارد ۵/۲ میلیمتری برای دیگر وسایل  است.
هدست بلوتوث یاد شده از ماه اوت ( مرداد – شهریور) سال جاری میلادی  باقیمت ۲۸۵ یورو به بازار عرضه می شود.
۱۳۱/۲۰

ارسال پیام های ناخواسته برای کاربران جی میل
موبنا- به تازگی کاربران سریس جی میل با سیل عظیمی از پیام های ناخواسته روبه رو شدند.
به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از پی سی ورد، یک حفره در برنامه سرویس جی میل کشف شده است که ارسال همه این پیام های ناخواسته از طریق آن انجام می گرفت اما گوگل اعلام کرده که این حفره را به تازگی کشف و فیلتر کرده است، با این حال بسیاری از کاربران باز هم از دریافت پیام های ناخواسته و اسپم به شدت شکایت دارند.
که ارسال این گونه پیام ها برای کاربران سرویس های رایگان بسیار معمول بوده اما کارشناسان تلاش زیادی را در این زمینه انجام داده اند.
۱۳۵/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا