درآمد پست بانک در دولت هشتم با شبهاتی همراه بود

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد سلیمانی، اظهار داشت: پیشرفت های حاصل شده درطول ۳۰ سال گذشته خصوصا در حوزه ارتباطات بسیار افتخارآمیز بوده است. وی افزود: در ابتدای فعالیت دولت نهم و با بررسی های صورت گرفته در حوزه های مختلف از جمله پست …

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد سلیمانی، اظهار داشت: پیشرفت های حاصل شده درطول ۳۰ سال گذشته خصوصا در حوزه ارتباطات بسیار افتخارآمیز بوده است.
وی افزود: در ابتدای فعالیت دولت نهم و با بررسی های صورت گرفته در حوزه های مختلف از جمله پست بانک ، مشخص شده که ضعف هایی در شیوه های اجرا وجود داشته است.
سلیمانی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، درآمد پست بانک در دولت قبل،عمدتا براساس خرید اوراق مشارکت با پول ثبت نام تلفن همراه مردم و دریافت سود آن تامین می‌شده و یا در ثبت نام های تلفن همراه سهمی به پست بانک داده می شد که هم از نظر قانونی و هم شرعی شبهه داشته است.
وی ادامه داد: برهمین اساس، درنخستین جلسه با مدیران پست بانک، از آن ها خواستیم تا تمرکز خود را روی خرده بانکداری قرار دهند و از این طریق بتوانند در جهت سوددهی حلال خود تلاش کنند و از فعالیت های شبهه ناک پرهیز کنند.
وزیر ارتباطات تصریح کرد:حضور پست بانک در دفاتر کوچک در شهرها و روستاها، علاوه بر خدمت رسانی مناسب به مردم موجب شد تا منابع مالی و سود این شرکت، سالیانه چند برابر شود و این حضور در بیش از ۱۰ هزار نقطه، برکات زیادی داشت.
وی تاکید کرد: از این طریق، مجموعه پست بانک توانست وابستگی خود را به ورود در حوزه هایی مانند ثبت نام تلفن همراه و یا بهره برداری از پول دیگران را برطرف کرده و وضعیتی پایدار و تضمین شده را برای خود رقم بزند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، با مطلوب خواندن وضعیت فعلی کشور در حوزه مخابرات، پست و پست بانک ، گفت : از مسئولان سایر دستگاه ها می خواهیم که نیازهای خود را در این حوزه ها مطرح کنند تا برای برطرف کردن آن ها، برنامه‌ریزی های لازم انجام شود.
۱۱۷/۱۲۸

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا