پاسخ پارک فناوری پردیس به گزارش همشهری

با عنایت به درج مطلبی با عنوان «بودجه مهم‌ترین پارک فناوری کشور یک پنجم شد» در صفحه ۲۱ روزنامه همشهری مورخ ۵/۴/۸۸ موارد ذیل را به اطلاع می‌رساند:۱- پارک فناوری پردیس مهم‌ترین پارک فناوری کشور است که برای حمایت از بنگاه‌های دانش بنیان جهت ارتقا توانمندی فناوری و افزایش قدرت رقابت آنها، همچون حضور مؤثر …

با عنایت به درج مطلبی با عنوان «بودجه مهم‌ترین پارک فناوری کشور یک پنجم شد» در صفحه ۲۱ روزنامه همشهری مورخ ۵/۴/۸۸ موارد ذیل را به اطلاع می‌رساند:
۱- پارک فناوری پردیس مهم‌ترین پارک فناوری کشور است که برای حمایت از بنگاه‌های دانش بنیان جهت ارتقا توانمندی فناوری و افزایش قدرت رقابت آنها، همچون حضور مؤثر در بازارهای جهانی تاسیس شده است.
دولت با توجه ویژه به توسعه این مراکز، کمک‌ها و پشتیبانی‌های ویژه‌ای را تدارک دیده که نتیجه آن استقبال فراوان محققان و شرکت‌های دانش بنیان از پارک‌ها و مراکز رشد فناوری است.
در این راستا سرمایه‌گذاری بنگاه‌های دانش بنیان خصوصی در پارک فناوری پردیس بالغ بر ۹۰۰میلیارد ریال شده است که بخش عمده این سرمایه‌گذاری‌ها در ۴سال اخیر انجام شده است.
۲- مجموعه اعتبارات تخصیص‌یافته از منابع عمومی کشور به پارک فناوری پردیس در ۵سال گذشته و تا پایان سال ۱۳۸۷ حدود ۱۰۰ میلیارد ریال است که بخش عمده این اعتبارات جهت ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها و برای تسهیل فعالیت مؤسسات و شرکت‌های فناوری عضو صرف شده است.
۳- اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای پارک فناوری پردیس در لایحه بودجه سال ۱۳۸۸ حدود ۳۱ میلیارد ریال بوده که با توجه به تغییرات بودجه سال۱۳۸۸ از سوی مجلس محترم شورای اسلامی و براساس بند ۶۰ ماده واحده قانون بودجه ۸۸ نهایتا اعتبار عمرانی این مجموعه به حدود ۲۲ میلیارد ریال رسیده است.
این در حالی است که با پیشنهاد دولت و اختصاص یک درصد درآمد عملیاتی شرکت‌های دولتی به امر تحقیق و پژوهش، اعتبارات کلانی به بدنه علمی و فناوری کشور در سال ۱۳۸۷ تزریق شد که این امر در سال‌های گذشته سابقه نداشته است.
با عنایت به اینکه در مصاحبه انجام شده با ریاست پارک فناوری پردیس تنها اعداد فوق ارائه شده است و درج عدد ۱۰۰و ۱۰میلیارد ریال به‌عنوان بودجه سال ۱۳۸۷ و نهایت یک پنجم شدن بودجه پارک فناوری پردیس در سال ۱۳۸۸ که در آن روزنامه درج شده، جای بسی تعجب دارد.
گروه دانش و سلامت همشهری: ضمن تشکر از پاسخ پارک فناوری پردیس به اطلاع می‌رساند متأسفانه در تنظیم مصاحبه اشتباها عدد مربوط به بودجه سال ۸۷ درج شده است.
وقوع اشتباه در رسانه‌ها و حتی روابط عمومی‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است کما اینکه در همین جوابیه نیز تاریخ انتشار گزارش همشهری ۵/۴/۸۸ درج شده که ۵/۳/۸۸ صحیح است. اما در اصل این نکته که بودجه پارک فناوری پردیس در سال ۸۸ نسبت به سال ۸۷، کاهش وجود دارد متن نوار مصاحبه با ریاست پارک نیز تصریح دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا