چند خبر از حوزه ICT

مایکروسافت دوربین کنترل حرکتی برای Xbox 360 ساخت موبنا- مایکروسافت از یک دوربین برای کنترل حرکتی کنسول بازی Xbox 360 پرده برداری کرد.به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، شرکت آمریکای مایکروسافت روز دوشنبه از نمونه اولیه یک دوربین رونمایی کرد که امکان استفاده به عنوان کنترل کننده کنسول بازی Xbox 360 …

مایکروسافت دوربین کنترل حرکتی برای Xbox 360 ساخت

موبنا- مایکروسافت از یک دوربین برای کنترل حرکتی کنسول بازی Xbox 360 پرده برداری کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، شرکت آمریکای مایکروسافت روز دوشنبه از نمونه اولیه یک دوربین رونمایی کرد که امکان استفاده به عنوان کنترل کننده کنسول بازی Xbox 360 را دارد.
این دوربین جدید که “Project Natal” نامیده می شود نیازی به اتصال یک وسیله جانبی به دستگاه را برای کنترل کنسول باز حذف می کند و به جای آن این ابزار می تواند حرکت کامل بدن بازیکن را بررسی و مانیتور کند و از روی صداها و صورت بازیکن تشخیص دهد که منظور بازیکن چیست.
این ابزار جدید همچنین می تواند تصاویر را تجزیه تحلیل کرده و از روی آیتم ها فرمان ها و دستورهای صوتی و فیزیکی بازیکن را اجرا کند.
مایکروسافت در ابتدای کار ۱۰ بازی جدید برای این ابزار جدید در سرویس آنلاین Xbox Live قرار داده است.
۱۳۵/۲۰
سامسونگ صفحه نمایش جدید AMOLED تولید کرد

موبنا – شرکت ” سامسونگ الکترونیک” ( Samsung ) از تولید صفحه نمایش AMOLED جدید با میزان شفافیت بیشتر خبرداد.
به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” او ال یی دی – دیسپلی” ،  این صفحه نمایش جدید WVGA  با میزان رزولوشن ۸۰۰×۶۰۰  پیکسلی ، دارای شفافیت تصویر ۴ برابر بیشتر از صفحه نمایش های دارای رزولوشن متوسط است.
این صفحه نمایش در هر اینچ  دارای  ۳۰۰ پیکسل است.
شرکت سامسونگ همچنین اعلام کرد این صفحه نمایش جدید علاوه بر داشتن میزان درخشندگی و نور بالا ،  از مصرف انرژی کمتری برخورداراست.
سامسونگ الکترونیک زمان عرضه این صفحه نمایش جدید به بازار و قیمت تمام شده آنرا اعلام نکرده است.
شرکت سامسونگ الکترونیک / Samsung Electronics درسال ۱۹۳۶ در کره جنوبی تاسیس شد و دفترمرکزی آن در شهر “سئول” – پایتخت – قراردارد.
این شرکت در زمینه های مختلف از جمله ، تولید لوازم خانگی ، لوازم الکترونیکی ، انواع مونتیور، کامپیوتر، گوشی تلفن همراه و همچنین صنعت ساخت و ساز فعالیت دارد.
درآمد این شرکت درسال ۲۰۰۶ میلادی ، ۱۵۸ میلیارد دلار و سود خالص آن ۹/۱۲ میلیارد دلار اعلام شد.
ّشرکت ۲۵۴ Samsung Electronics هزار کارمند دارد.
۱۳۱/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا