مرکز خرید علاءالدین

مرکز خرید علاءالدین در ضلع جنوب غربی تقاطع خیابان جمهوری و حافظ واقع شده است. این مرکز، ساختمانی است شش طبقه که عمدتا در آن خرید و فروش گوشی تلفن همراه و متعلقات آن و به‌ندرت وسایل تصویربرداری و لوازم صوتی و تصویری انجام می‌گیرد.تمام طبقات این مرکز خرید مجهز به پله برقی، آسانسور و …

مرکز خرید علاءالدین در ضلع جنوب غربی تقاطع خیابان جمهوری و حافظ واقع شده است. این مرکز، ساختمانی است شش طبقه که عمدتا در آن خرید و فروش گوشی تلفن همراه و متعلقات آن و به‌ندرت وسایل تصویربرداری و لوازم صوتی و تصویری انجام می‌گیرد.
تمام طبقات این مرکز خرید مجهز به پله برقی، آسانسور و راه‌پله است. این مرکز از ساعت نه صبح شروع به فعالیت می‌کند و در اصل مرکز اصلی خرید و فروش گوشی تلفن همراه در تهران به‌شمار می‌آید. معاملات اصلی در طبقات اول، دوم صورت می‌گیرد؛ در طبقه سوم عمدتا دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری مبادله می‌شود. طبقات بالاتر نیز به مراکز عمده‌فروشی لوازم جانبی مانند انواع کاور، بند و… اختصاص دارد که در میان آنها مراکز اصلی فروش گوشی نیز وجود دارد که گاهی به‌صورت مراکز نمایندگی شرکت‌های سازنده گوشی در این مرکز خرید فعالیت می‌کنند.
از سال گذشته تاکنون و به‌دنبال آشفتگی‌های ناشی از تغییرات تعرفه و ثبت گوشی‌ها این پاساژ هم فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است؛ از تعطیل شدن مغازه‌ها به‌دلیل فروش جنس قاچاق تا نایاب شدن گوشی در مغازه‌ها، ولی هیچکدام از این مشکلات نتوانسته از رونق این پاساژ بکاهد.
اولین چیزی که در بدو ورود به پاساژ علاء‌الدین جلب توجه می‌کند، شلوغی و ازدحام آن است. حتی اگر در ساعات ابتدایی صبح و در یکی از روزهای وسط هفته به این پاساژ مراجعه کنید باز هم ازدحام جمعیت را خواهید دید. در ویترین مغازه‌ها گوشی‌های جدید کم نیستند، ولی نکته جالب توجه این است که اغلب گوشی‌ها با گارانتی‌های ناآشنا فروخته می‌شوند.
به شما توصیه می‌کنیم که در خرید گوشی بسیار دقت کنید؛ زیرا قیمت‌ در مغازه‌های مختلف بسیار متفاوت هستند که دلیل اصلی آن نفوذ گوشی‌های بی‌کیفیت چینی در این بازار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا