نظارت رگولاتوری بر ارائه دهندگان خدمات وایمکس

لطف الله سبوحی در گفت و گو با خبرنگارسازمان خبری موبنا با اظهاراینکه اپراتورهای برنده درمزایده وایمکس طی ۹ماه باید سرویس های خود را ارایه دهند، گفت: هم اکنون این اپراتورها درحال عملیاتی کردن پروژه ،به منظور ارائه خدمات هستند.وی ادامه داد : به دلیل آماده شدن بسترهای مرتبط با ارائه این سرویس، برخی از …

لطف الله سبوحی در گفت و گو با خبرنگارسازمان خبری موبنا با اظهاراینکه اپراتورهای برنده درمزایده وایمکس طی ۹ماه باید سرویس های خود را ارایه دهند، گفت: هم اکنون این اپراتورها درحال عملیاتی کردن پروژه ،به منظور ارائه خدمات هستند.
وی ادامه داد : به دلیل آماده شدن بسترهای مرتبط با ارائه این سرویس، برخی از این اپراتورها زودتر از زمان مقررخدمات خود را ارائه می دهند.
سبوحی با اشاره به گذشت سه ماه از فرصت نه ماه داده شده به اپراتورها، گفت: رگولاتوری مطابق با قوانین برروند عملکرد این اپراتورها نظارت خواهد داشت.
به گزارش موبنا برای دسترسی به شبکه های پرسرعت، چهاراپراتورمبین نت، ایرانسل، اسپادان و رایانه دانش بر اساس پروانه صادر شده می توانند خدمت  وایمکس را درقالب کاربری ثابت عرضه کنند.
اپراتورهای ارایه دهنده خدمات وایمکس ، ۹ماه فرصت دارند تا سرویس های مبتنی براین فناوری را عرضه کنند و ۸۰ درصد مراکز استان ها را تحت پوشش قرار دهند.
 شرکت ارتباطات مبین نت که در ۳۰استان مجوز ارایه خدمات باند وسیع را دریافت کرد با حق امتیاز پایه ۸۶۲ میلیارد ریال بیشترین میزان حق امتیاز راکسب کرده است.
“حق امتیاز پایه ایرانسل ۵۲۴ میلیارد بود که جمع مبلغ بدست آمده از مزایده ۶۹۰۳ میلیارد ریال و مبلغ جمع امتیاز اسپادان نیز با حق امتیاز پایه ۷۱میلیارد ریال ، مبلغ ۹۰میلیارد ریال است .
۴۰درصد مبالغ حق امتیاز در زمان صدور پروانه و الباقی نیز هر سال به میزان ۱۰ درصد از برندگان دریافت می شود.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا