وزارت ارتباطات مسئول تامین بودجه کشور نیست

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا محمد سلیمانی در اولین جشنواره فناوری ارتباطات و اطلاعات در رسانه با تاکید بر اینکه انتقادات سازنده و حتی مخرب، طیف وسیعی از مطالب رسانه های این حوزه را اختصاص داده خاطرنشان کرد: برخی مطالب و مقالات می تواند در رشد و تعالی کشور موثر واقع شوند. اما صد …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا محمد سلیمانی در اولین جشنواره فناوری ارتباطات و اطلاعات در رسانه با تاکید بر اینکه انتقادات سازنده و حتی مخرب، طیف وسیعی از مطالب رسانه های این حوزه را اختصاص داده خاطرنشان کرد: برخی مطالب و مقالات می تواند در رشد و تعالی کشور موثر واقع شوند. اما صد افسوس که فرصت انتشار در سطح عمومی پیدا نمی کنند.
وی با بیان اینکه شیب حرکت در حوزه فناوری اطلاعات کشور نشان از وضعیت مطلوب و روبه رشد آن دارد گفت: با استفاده بهینه از فرصت هایی که در اختیار داریم و نیز بهره مندی از الگوی مصرف و ساماندهی آن شاهد رشد چند برابری در این حوزه خواهیم بود.
سلیمانی  با اشاره به توانایی و لیاقت اصحاب قلم اظهار امیدواری کرد که این جشنواره در سال های آینده پررنگ تر و با وسعت بیشتر از لحاظ محتواهای ارسالی برگزارشود.
به گفته وی رسانه ها باید بتوانند ازمطالب خود برای اطلاع رسانی و بالابردن آگاهی فکر و اندیشه بهره گیرند.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه اصحاب رسانه باید با زبان شیوا مطالبات و کاستی های این حوزه را برطرف کنند اظهار داشت: چنانچه مطالبات با زبانی که در شان یک ملت است ارائه شود بدون شک می تواند اثرگذار باشد.
نزول خواری دولت هشتم در حوزه تلفن همراه و پست بانک
وزیر ارتباطات با ذکر چندین خاطره از آغاز بکار خود در دولت نهم به عدم واگذاری بروز تلفن ثابت اشاره کرد و گفت: دربازدید سرزده از یکی از مراکز مخابراتی در تهران یکی از شهروندان از زمان دو سال انتظار برای دریافت یک خط تلفن ثابت انتقاد کرد که این صحبت به حدی تاثیرگذار بود که ما برنامه ریزی برای بروزرسانی تلفن ثابت را در دستور کار قرار دادیم.
سلیمانی با نقل قول از اظهارنظری  در ابتدای کار دولت نهم در خصوص بحث تلفن همراه و پست بانک گفت: دولت هشتم در این دو بخش با دریافت پول از مردم و خرید اوراق مشارکت به نوعی نزول خواری را پیش گرفته بود این امر باعث شد تا فعالیت این دو حوزه به خوبی پیش نرود. 
وزیر ارتباطات ادامه داد: پست بانک در ابتدا نمی توانست با بانک های غول ایران که دارای ساختمان های ۱۰طبقه هستند رقابت کند. اما بصورت خرده بانکداری وارد این حوزه شد و در زمان حاضر  می بینیم  منابع مالی این بانک سالانه رشد حداقل دو برابری ا دارد .
وی با بیان اینکه بدون شک ضعف هایی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد گفت: برخی از این نارسایی ها خارج از اراده ما است.
سلیمانی با اشاره به آرمان ها و اندیشه های امام راحل در بحث خصوصی سازی یادآور شد: پیش از شروع دولت نهم فرمان حضرت امام در این بحث زمین مانده بود.
به گفته این مقام مسئول در ۳۰۰سال قبل از انقلاب اختناق و تبعید حاکم بر فضای کشور، ما را از غافله علم و دانش و پیشرفت دور نگه داشته بود اما بعد از انقلاب اراده و تصمیمی برای پیروزی بوجود آمد.
انحلال سازمان برنامه ریزی از افتخار آمیز ترین اقدامات دولت نهم
وزیر ارتباطات با بیان اینکه در شروع بکار دولت نهم تنها هفت میلیون سیمکارت در کشور وجود داشت تصریح کرد: کسانی در سازمان برنامه ریزی کشور نشسته بودند وتوطئه می کردند موبایل در کشور توسعه پیدا نکند .نوار ضبط شده این تصمیمات در حال حاضر وجود دارد
وی با اشاره به تصمیم سازمان برنامه ریزی کشور که در پیوست بودجه ارائه دو میلیون سیمکارت در سال۸۵  رادیده  بود، خاطرنشان کرد: این مسئولان به ما می گفتند دو میلیون سیم کارت بدهید و برای توسعه تلفن همراه در کشور اپراتور سوم را وارد عرصه کنید.
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه ما در آن زمان اعتراض خود را اعلام کردیم و پیوست مذکور از برنامه بودجه حذف شد، گفت: کشور باید در این عرصه پیشرفت کند و زمانی که مردم به این کالا نیاز دارند نباید محدود شوند.
به گفته وی در سازمان برنامه ریزی مغزهایی وجود داشت که به اندازه یک گنجشک  شعور برنامه ریزی نداشتند و تنها نوک دماغشان را می دیدند.
سلیمانی انحلال این سازمان در سال ۸۶ راجزء افتخارآمیزترین حرکت دولت در تاریخ کشور عنوان کرد و گفت: من به نوبه خود شاهد بودم که این سازمان با آن برنامه های کندذهنانه چه بلایی به سر آموزش عالی کشور آورد .پس ازانحلال این سازمان، برنامه ریزی در کشور شکل معقول و منطقی به خود گرفت.
گلوگاه عمده ای در حوزه ارتباطات وجود ندارد
وی با تاکید بر اینکه هرگونه مطالباتی در بخش مخابرات ، پست و پست بانک قابل ارائه است ادامه داد: در حوزه ارتباطات گلوگاه عمده ای وجود ندارد. اگر با همین رشد و سرعت پیش رویم تا پنج سال آینده دیگر هیچ گلوگاهی در این حوزه نخواهیم داشت.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه امسال در هفته ارتباطات بیش از پنج هزار پروژه در کشور با سرمایه گذاری کلان به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد : من به رییس سازمان صدا و سیما بصورت مکتوب نوشتم که اگر این اتفاق در کشور دیگری صورت می گرفت، گوش فلک را کر می کردیم .اما اینجا برای اینکه تبلیغ این دولت مظلوم و بیچاره که نمی تواند خدمات خود را به اطلاع مردم برساند نباشد، حتی اطلاع رسانی کم رنگ نیز صورت نمی گیرد.
وی با تاکید براینکه برخی در کشور، از پیشرفت ناراحت می شوند ادامه داد: موانع و نارسایی در کوتاه زمان با مدیریت مناسب رفع می شود و امید می رود روزبروز شاهد نوآوری و شکوفایی بیشتر در این حوزه باشیم.
 ۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا