انجام امور بانكي بين پست بانك و سه بانك كشور فراهم شد

به گزارش فارس به نقل از روابط‌ عمومي پست‌بانك ايران، محمود هراتيان‌نژاد اظهار داشت: اين امكان در حال حاضر از طريق امضاي تفاهم‌نامه همكاري با بانك‌هاي تجارت، سپه و مسكن وجود دارد و با اين كار مشتريان آنها مي‌توانند از شعب پست‌بانك ايران و متقابلاً مشتريان پست‌بانك از شعب آنها براي انجام امور بانكي استفاده …

به گزارش فارس به نقل از روابط‌ عمومي پست‌بانك ايران، محمود هراتيان‌نژاد اظهار داشت: اين امكان در حال حاضر از طريق امضاي تفاهم‌نامه همكاري با بانك‌هاي تجارت، سپه و مسكن وجود دارد و با اين كار مشتريان آنها مي‌توانند از شعب پست‌بانك ايران و متقابلاً مشتريان پست‌بانك از شعب آنها براي انجام امور بانكي استفاده نمايند.
وي افزود: از ديگر قابليت‌هاي نرم‌افزار يكپارچه بانكي پست‌بانك ايران (سيميا) اين است كه امكان تعريف خدمات و حساب بانكي اينترنتي براي آن وجود دارد.
‌عضو هيأت مديره پست‌بانك ايران گفت: از آنجا كه در نرم‌افزار سيميا براي انجام خدمات در قالب باجه بايد تغييرات و اصلاحاتي صورت مي‌گرفت، اين كار هم اكنون در حال انجام است. از طرف ديگر وقتي با ۱۴ هزار باجه در كشور با پراكندگي خاص خودش روبه رو هستيم نياز به تربيت نيروي آموزش‌دهنده و توزيع در سطح كشور است تا عمليات نصب و راه‌اندازي به صورت موازي انجام شود.
هراتيان‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر كارشناسان فناوري اطلاعات پست‌بانك ايران به همراه كارشناسان دفاتر خدمات بانكي استان‌ها و شعب فعاليت‌هاي نصب و راه‌اندازي و آموزش را به صورت منطقه‌بندي در سطح كشور انجام مي دهند.
وي تصريح كرد: طبق قراردادي كه منعقد شده مقرر گرديده تا پايان شهريور ماه سال ۸۹ كار نصب و راه‌اندازي نرم‌‌‌‌افزار در دفاتر خدمات بانكي شهري و روستايي به طور كامل صورت پذيرد، اما بر اساس برنامه‌ زمان‌بندي داخل بانك پيش‌بيني مي‌شود اين پروژه زودتر از موعد و تا پايان سال تكميل گردد.
عضو هيأت مديره پست‌بانك ايران، مزيت نرم‌افزار يكپارچه دفاتر خدمات بانكي پست‌بانك ايران را برخط( on line )بودن آن دانست و گفت: مشتريان بانك با افتتاح حساب در يك باجه صورت متمركز اطلاعاتشان جمع‌آوري مي شود و از هر نقطه‌اي از كشور قابليت دسترسي دارد كه اين براي مشتري حجم قابل توجهي را از راحتي را فراهم مي كند.
وي افزود: روستاييان درآمد حاصل از توليد را در روستاي محل زندگي خود كسب مي كنند، اما اين در آمد را به دليل فقدان بانك در اقتصاد شعبه شهري نگهداري مي‌نمايند و بخشي از آن را در روستا و بخشي را نيز در شهر هزينه مي‌كنند در اين مواقع است كه مزاياي سيستم‌هاي برخط و يكپارچه بانكي خودش را نشان مي‌دهد.
هراتيان نژاداظهار داشت: لذا با نصب و راه اندازي نرم‌افزار سيميا در روستاها ساكنان آن مي توانند در نزديكترين دفتر خدمات بانكي پست‌بانك ايران سپرده‌گذاري كرده و از طريق هريك از دفاتر خدمات بانكي روستاهاي ديگر فعاليت‌هاي بانكي خود را انجام دهند.
عضو هيأت مديره پست‌بانك ايران ادامه داد: طبق برنامه تنظيم شده تا پايان خردادماه سال جاري تمام دفاتر خدمات بانكي شهري مجهز به دستگاه پايانه شعب(pin pad) خواهند شد و اين كار براي دفاتر روستايي تا پايان سال ۸۸ انجام خواهد گرفت.
وي با اشاره به عملكرد دفاتر خدمات بانكي روستايي گفت: تا پايان فروردين‌ماه سال جاري تعداد ۷ هزار و ۶۱۶ دفتر در سطح روستاها فعال بودند كه در اين مدت يك ميليون و ۲۷۷ هزار و ۴۳۵ فقره حساب در اين دفاتر افتتاح گرديده است.
هراتيان نژاد خاطر نشان كرد: همچنين مبلغ يك هزار و ۲۷۷ ميليارد ريال از وجوه روستاييان نيز جذب اين دفاتر شده و يك ميليون و ۳۰۷ هزار و ۴۷ مورد نيز هزينه انواع قبوض مصرفي روستاييان توسط دفاتر بانكي پست‌بانك ايران جمع‌آوري شده است.
به گفته اين عضو هيأت مديره پست‌بانك ، در اين مدت ۴۷۳ ميليارد ريال نيز تسهيلات خرد به روستاييان اعطا شده و در مجموع يك ميليون و ۵۲۳ هزار و ۴۷۳ تراكنش خدمات بانكي در دفاتر روستايي انجام شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا