گواهی نامه امنیتی جدید WPA2 برای Wi-Fi ارائه شد

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از تک نیوز، انجمن Wi-Fi گواهی نامه WPA2 را که شامل ابزاری برای امنیت بیشتر میان شبکه Wi-Fi و شبکه های ۳G و سیستم تعیین معرف است، ارایه داد.این برنامه از حفره های امنیتی چندتایی استفاده می کند و WPA2 پیشرفته ترین استاندارد امنیتی برای Wi-Fi است.برنامه …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از تک نیوز، انجمن Wi-Fi گواهی نامه WPA2 را که شامل ابزاری برای امنیت بیشتر میان شبکه Wi-Fi و شبکه های ۳G و سیستم تعیین معرف است، ارایه داد.
این برنامه از حفره های امنیتی چندتایی استفاده می کند و WPA2 پیشرفته ترین استاندارد امنیتی برای Wi-Fi است.
برنامه گواهی نامه WPA2 شامل ۵ روش پروتکل تصدیق توسعه پذیر (EAP) خواهد بود.
این انجمن راه ها، دسترسی به مسیرها و دستگاه های کاربران را مورد آزمایش قرار می دهد تا قابليت همکارى با قسمتها ديگر و قابليت تعميم آنها را با پروتکل امن و گواهی نامه آنها را مشخص کند.
Wi-Fi ، استانداردي است كه به تمام توليدكنندگان براي توليد محصولات مبتي بر استاندارد IEEE 802.11 تاكيد مي کند و مشخصات فوق FHSS را حذف و تاكيد بر استفاده از DSSS دارد. ( بدليل ظرفيت بالا در نرخ انتقال اطلاعات ) . بر اساس IEEE 802.11b ، هر دستگاه قادر به برقراري ارتباط با سرعت يازده مگابيت در ثانيه است. در صورتيكه سرعت فوق پاسخگو نباشد، بتدريج سرعت به ۵/۵ مگابيت در ثانيه، دو مگابيت در ثانيه و نهايتا” به يك مگابيت در ثانيه تنزل پيدا خواهد كرد. بدين ترتيب شبكه از صلابت و اعتماد بيشتري برخوردار خواهد بود.
مزاياي Wi-Fi عبارتند از :
سرعت بالا ( يازده مگابيت در ثانيه)، قابلیت اعتماد و داراي دامنه بالائي مي باشند ( ۱.۰۰۰ فوت يا ۳۰۵ متر در قضاي باز و ۲۵۰ تا ۴۰۰ فوت / ۷۶ تا ۱۲۲ متر در فضاي بسته)، با شبكه هاي كابلي بسادگي تركيب مي شود و با دستگاههاي DSSS 802.11 ( اوليه ) سازگار است.
Wi-Fi سرعت شبكه هاي اترنت را بدون استفاده از كابل در اختيار قرار مي دهد. كارت هاي سازگار با Wi-Fi بمنظور استفاده در شبكه هاي ” نظير به نظير ” وجود دارد ، ولي معمولا” Wi-Fi به Access Point نياز خواهد داشت . اغلب Access point ها داراي يك اينترفيس بمنظور اتصال به يك شبكه كابلي اترنت نيز مي باشند. اكثر ترانسيورهاي Wi-Fi بصورت كارت هاي PCMCIA عرضه شده اند.
 ۱۳۵/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا