راه اندازي سيستم ويدئو کنفرانس براي دادرسي پرونده هاي قضايي

برديا صدرنوري در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبري موبنا اظهار داشت: استفاده از امکانات ويدئو کنفرانس بصورت آزمايشي در استان گيلان با موفقيت انجام شده که پس از تدوين آيين نامه براي استفاده به دادگاههاي کشور ابلاغ خواهد شد.وي به بررسي پرونده هاي قضايي بدون حضور زنداني در دادگاه به عنوان مزاياي اين طرح …

برديا صدرنوري در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبري موبنا اظهار داشت: استفاده از امکانات ويدئو کنفرانس بصورت آزمايشي در استان گيلان با موفقيت انجام شده که پس از تدوين آيين نامه براي استفاده به دادگاههاي کشور ابلاغ خواهد شد.
وي به بررسي پرونده هاي قضايي بدون حضور زنداني در دادگاه به عنوان مزاياي اين طرح اشاره کرد و گفت: با استفاده از اين سيستم امکان دادرسي پرونده توسط قاضي در دادگاه و زنداني در محل زندان وجود دارد.
صدرنوري اين پروژه را در قالب فاز دوم طرح مديريت پرونده قضايي يا سيستم دادگاه الکترونيک عنوان کرد و ادامه داد:هدف نهايي اين طرح ، الکترونيک کردن يا خودکار سازي فرآيند دادرسي است به نحوي که از مرحله آغاز ايجاد يک پرونده قضايي تا پايان دادرسي امور گوناگون به طور الکترونيک انجام شود.
وي پيش از اين نيز به موبنا گفته بود که تا يک ماه آينده شش هزار شعبه دادگستري در كل كشور مکانيزه خواهد شد.
به گفته اين مقام مسئول نرم افزار CMS كه براي مديريت پرونده هاي قضايي در اكثر دادسراها، دادگاهها و شعب دادگستري كل كشور نصب و راه اندازي شده، ۸۵درصد پرونده هاي قضايي را تحت پوشش اين سيستم قرار داده است.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا