بازاريابي بين المللي براي عرضه سهام شرکت مخابرات ايران آغازشد

سيد مهدي عقدايي در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبري موبنا با بيان اينكه بازاريابي سازمان  خصوصي سازي در باره عرضه بلوكي سهام شرکت مخابرات به صورت داخلي و خارجي خواهد بود ،اظهار داشت: اين بازاريابي محدود به کشور خاصي نيست .وي گفت: هم اکنون زمان واگذاري سهام شرکت مخابرات مشخص نيست و به بازاريابي …

سيد مهدي عقدايي در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبري موبنا با بيان اينكه بازاريابي سازمان  خصوصي سازي در باره عرضه بلوكي سهام شرکت مخابرات به صورت داخلي و خارجي خواهد بود ،اظهار داشت: اين بازاريابي محدود به کشور خاصي نيست .
وي گفت: هم اکنون زمان واگذاري سهام شرکت مخابرات مشخص نيست و به بازاريابي هاي سازمان خصوصي سازي بستگي دارد.
عقدايي در پاسخ سوالي مبني براينكه طبق پيوست قانون بودجه سال ۸۸ سهام مخابرات بايد در سه ماهه اول امسال واگذار شود گفت: براساس قانون براي عرضه سهام شركت مخابرات ايران تا سال ۱۳۹۳ زمان داريم.
به گفته وي پس از انجام بازاريابي هايي توسط سازمان خصوصي سازي، زمان واگذاري سهام شرکت مخابرات مشخص خواهد شد.   
به گزارش موبنا شرکت مخابرات ايران در زمان حاضر پس از شرکت نفت ، درآمدزاترين شرکت دولتي محسوب مي شود كه تا به امروز ۳۰درصد سهام آن واگذار شده و ۵۰ درصد باقيمانده نيز بايد زيرنظر دبيرخانه هيات واگذاري سازمان خصوصي سازي که بعنوان زيرمجموعه وزارت امور اقتصادي و دارايي فعاليت مي کند ، به صورت بلوكي به بخش خصوصي واگذار شود.
از ۳۰درصد سهام واگذار شده اين شرکت ، ۲۰درصد آن به صورت سهام عدالت ، پنج درصد به کارکنان شرکت و پنج درصد نيز سال گذشته از طريق بورس واگذار شده است.
با كشف قيمت و عرضه پنج درصد سهام خرد شرکت مخابرات و معامله دوميليارد و ۲۳۹ميليون ازاين سهم ، بيش از شش هزار و ۸۸۰ميليارد تومان به ارزش بازار سهام كشور اضافه و ارزش كل هفتمين شركت مشمول اصل چهل و چهار قانون اساسي  بالغ بر ۱۷ميليارد دلار برآورد شد.
در همين راستا کل پنج درصد سهام مخابرات از طريق ۴۷۰ ايستگاه معاملاتي به قيمت هر سهم ۱۵۰ تومان به فروش رسيد و در مجموع بيش از ۲۳۵ ميليارد تومان صرف خريد سهام اين شركت شد.

۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا