صنعت تلفن همراه در خاموشي

به گزارش خبرگزاري مهر، بازار تلفن همراه در سه ماه اول سال ۲۰۰۹ بيش از ۸.۶ درصد سقوط  داشته و ميزان تقاضا در اين بازار نيز ثابت باقي مانده است که اين شرايط تا سال آينده و تا زماني که بار ديگر تقاضا به رشد برسد، ادامه خواهد داشت.گارتنر تحليلگر موسسه کارولينا ميلانسي که جمع …

به گزارش خبرگزاري مهر، بازار تلفن همراه در سه ماه اول سال ۲۰۰۹ بيش از ۸.۶ درصد سقوط  داشته و ميزان تقاضا در اين بازار نيز ثابت باقي مانده است که اين شرايط تا سال آينده و تا زماني که بار ديگر تقاضا به رشد برسد، ادامه خواهد داشت.
گارتنر تحليلگر موسسه کارولينا ميلانسي که جمع آوري اين اطلاعات را به عهده داشته بر اين باور است ميزان تقاضا در اين بازار تا نيمه دوم سال ۲۰۱۰ به همين منوال بوده و بهبودي نخواهد يافت.
همچنين آراي ۳۴ تحليلگر در سايت رويترز نشان مي دهد ميزان فروش تلفنهاي همراه در ماه هاي آپريل، مي و ژوئن ۱۴.۵ درصد کاهش خواهد يافت و در سال ۲۰۰۹ اين فروش ۱۰.۳ درصد سقوط خواهد کرد.
تعدادي از شرکتهاي مطرح در اين صنعت معتقدند که اين شرايط وخيم پس از گذشت سه ماهه اول رکود، زماني که کاهش ميزان فروش باعث به فروش رفتن تلفنهاي همراه قديمي تر خواهد شد، بهبود خواهد يافت.
طي سه ماه اول سال ۲۰۰۹ فروشندگان تلفنهاي همراه نسبت به سال گذشته با ۱۴.۳ درصد کاهش فروش مواجه شدند که اين رکود با گزارش اولين ضرر قبل ماليات شرکت نوکيا طي دوره اي سه ماهه تکميل شد.
گارتنر که تغييرات دارايي و فروش خالص شرکتها را تحت نظر داشته است اعلام کرد فروشندگان طي سه ماهه اول سال در حدود ۲۵ ميليون تلفن همراه به فروش رسانده اند که انتظار مي رود کاهش ميزان فروش تا سه ماهه دوم سال نيز ادامه پيدا کرده و به ۱۰ يا ۱۲ ميليون دستگاه برسد.
گارتنر همچنين معتقد است تلفنهاي هوشمند را مي توان مرهمي بر اين رکود اقتصادي به شمار آورد زيرا در سه ماه اول سال بيش از ۳۶.۴ ميليون دستگاه از اين تلفنها به فروش رسيده است که اين تعداد نسبت به سال گذشته ۱۲.۷ درصد افزايش يافته است. همچنين به گفته وي با ارائه نمونه هاي جالب تر و پيشرفته تر تلفنهاي همراه ميزان اين فروش افزايش بيشتري خواهد يافت.
شرکت نوکيا يکي از شرکتهايي است که طي دوره هاي مختلف سال رقابت را در صنعت تلفنهاي هوشمند به شرکتهاي اپل، ريم و اچ تي سي واگذار کرده بود اما اين شکست در سه ماه اول سال ۲۰۰۹ با ارائه اولين تلفن همراه هوشمند لمسي ۵۸۰۰ متوقف شد.
بر اساس گزارش رويترز، رشد سهام شرکت نوکيا در سه ماه اول سال جاري به ۴۱.۲ درصد رسيد. رقيب اصلي نوکيا شرکت ريم نيز با توليد گوشي هاي هوشمند بلک بري ۲۰ درصد از بازار را در کنترل خود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا