نخستين مرکز تأييد نمونه سازگاري الکترومغناطيسي در كشور افتتاح شد

به گزارش سازمان خبري موبنا به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، اين مرکز به همت دانشگاه اميرکبير و با حمايت وزارت ارتباطات تجهيز و راه اندازي شده است.با راه اندازي اين مرکز، صنعتگران و فعالان حوزه هاي مختلف، از جمله ارتباطات و فناوري اطلاعات مي توانند از آن به عنوان يک …

به گزارش سازمان خبري موبنا به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، اين مرکز به همت دانشگاه اميرکبير و با حمايت وزارت ارتباطات تجهيز و راه اندازي شده است.
با راه اندازي اين مرکز، صنعتگران و فعالان حوزه هاي مختلف، از جمله ارتباطات و فناوري اطلاعات مي توانند از آن به عنوان يک مرجع براي تست قطعات توليد شده خود استفاده کنند.
سايت تلفن همراه ( BTS) و تجهيزات برق سه فاز از جمله تجهيزاتي هستند که اين مرکز امکان انجام تست هاي لازم و تاييد نمونه آن را دارند.
براساس اين گزارش وزارت ارتباطات حمايت از ايجاد آزمايشگاه هاي تخصصي حوزه ICT را به منظور بهره گيري صنعت کاران اين حوزه و همچنين کاهش هزينه توليد، در دستور کار خود قرار داده است.
مرکز تاييد نمونه سازگاري الکترومغناطيسي نيز يکي از اين آزمايشگاه ها است که پس از راه اندازي آن، فعالان حوزه هاي مرتبط با فعاليت اين مرکز ديگر نيازي به تحمل هزينه هاي سنگين براي ارسال توليدات خود به خارج از کشور براي تاييد نمونه ندارند.
پيش از افتتاح رسمي اين مرکز، نشستي با حضور سرپرست مرکز تحقيقات مخابرات، مدير کل دفتر آموزش، پژوهش و فنآوري وزارت ارتباطات، مديران پژوهشکده هاي مرکز تحقيقات و مسئولان دانشگاه اميرکبير برگزار شد.
دکتر ظريفکار، سرپرست مرکز تحقيقات مخابرات ايران در اين نشست با اشاره به زمينه هاي حمايتي مرکز تحقيقات درحوزه تحقيق و پژوهش گفت : سال گذشته تفاهم نامه همکاري با ۱۴ دانشگاه کشور در سه محور «آموزش »،« پژوهش » و « ايجاد آزمايشگاه هاي تخصصي و حمايت از فرصت هاي مطالعاتي و پايان نامه ها » به امضاء رسيده است .
وي در خصوص همکاري هاي مرکز تحقيقات مخابرات و دانشگاه اميرکبير نيز تصريح کرد: تاکنون ۲۶۳ پايان نامه کارشناسي ارشد و ۲۳ پايان نامه دکتري با ارزشي در حدود ۱۰ ميليارد ريال مورد حمايت قرار گرفته اند.
سرپرست مرکز تحقيقات مخابرات ادامه داد: حمايت از ۱۳۹ پايان نامه کارشناسي ارشد و ۲۷ پايان نامه دکتري نيز با ارزشي در حدود هفت ميليارد ريال در دست اقدام است.
وي خاطرنشان کرد: راه اندازي سه آزمايشگاه تخصصي با موضوعات « امنيت فضاي تبادل اطلاعات » ، « موج ميليمتري » و «مرکز تاييد نمونه سازگاري الکترومغناطيسي» نيز با ارزشي بالغ بر ۳۵ ميليارد ريال به اين دانشگاه واگذار شده است.
مسئولان دانشگاه اميرکبير نيز در اين نشست، ضمن تقدير از حمايت وزارت ارتباطات از دانشگاه ها اعلام کردند که کمتر وزارت خانه اي در اين سطح با دانشگاه تعامل داشته و از آن ها حمايت مي کند.
همچنين مسئولان اين دانشگاه برخي از نارسايي ها و مشکلات موجود در اين حوزه را نيز مطرح کردند که مقرر شد تا جلساتي به اين منظور ميان نمايندگان دوطرف برگزار شود.
در پايان اين نشست و به منظور تقدير از تلاش هاي وزارت ارتباطات، مسوولان دانشگاه اميرکبير، لوح تقديري براي دکتر محامد پور، معاون آموزش، پژوهش و امور بين الملل وزارت ارتباطات آماده کرده بودند که به نمايندگي از وي به دکتر ظريفکار اهدا شد.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا