راه‌اندازي سيستم كنترل خطوط حمل و نقل پست در ناوگان ترابري

كاظم ميرزايي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام اين خبر گفت: نرم‌افزاري كه به وسيله‌ آن رهگيري ناوگان ترابري صورت مي‌گيرد اين قابليت را دارد تا ده هزار وسيله نقليه را تحت كنترل داشته باشد. در حاليكه ۱۸۵ كاميون در شركت پست كار جابه‌جايي مرسولات بين استاني را برعهده دارد.او …

كاظم ميرزايي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام اين خبر گفت: نرم‌افزاري كه به وسيله‌ آن رهگيري ناوگان ترابري صورت مي‌گيرد اين قابليت را دارد تا ده هزار وسيله نقليه را تحت كنترل داشته باشد. در حاليكه ۱۸۵ كاميون در شركت پست كار جابه‌جايي مرسولات بين استاني را برعهده دارد.
او با بيان اينكه اين دستگاه روي كاميون‌هاي شركت پست نصب و مراحل تست را طي مي‌كند، به اينكه مي‌تواند روي سيستم رهگيري مرسولات نيز لينك شود اشاره و اظهار كرد: سيستم كنترل خطوط حمل و نقل پست كاميون‌ها را از لحاظ سرعت، بي‌ترتيبي در حركت و مصرف سوخت كنترل كرده و گزارش مي‌دهد.
وي با اشاره به اينكه گزارش سيستم مي‌تواند به دو روش آنلاين باشد، خاطرنشان كرد: روي هر كاميون يك جعبه GPS نصب شده است كه قابليت دريافت و ارسال پيامك دارد. از آنجايي كه موقعيت جغرافيايي از لحاظ GIS مشخص شده است و از طريق ماهواره به SMSBOX استان‌ها متصل مي‌شود، سايت اصلي با جمع آوري گزارش‌هاي استاني مي‌تواند محل دقيق هر كاميون را به صورت آفلاين داشته باشد.
ميرزايي همچنين اظهار كرد: در سيستم آنلاين دريافت اطلاعات و كنترل خطوط حمل و نقل شركت پست مدير كنترل خط مي‌تواند موقعيت كاميون‌ها را با ارسال و دريافت پيامك در هر زمان درك كند. نرم افزار نصب شده بر روي هر كاميون طوري طراحي شده است كه مي‌تواند در فواصل زماني مشخصي كه براي آن تعيين مي‌شود با ارسال پيامك، مراكز استاني را از مكان خود مطلع كند.
او خاطرنشان كرد: اگر سيستم كنترل خطوط حمل و نقل شركت پست روي سيستم رهگيري مرسولات لينك شود مي‌توان با توجه به اطلاعات موجود در بانك اطلاعاتي شركت پست مرسولات را با توجه به اينكه در كدام كاميون در حال انتقال است رهگيري كرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا